مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه آثار تعظیم شعائر در جنگ روایت ها که دشمن همین شعائر را نشانه گرفته مشخص می شود، گفت: اهل هنر و رسانه که در صدد نشر و تولید آثار ارزشی هستند به درستی مورد ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری رونمایی از اثر هنری «انا من حسین» که به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان اظهار کرد: اگر کسانی بخواهند شعائر الهی را بزرگ بدارند برکت کارشان این می شود که قلوب به مصونیت می رسد.

وی با بیان اینکه آثار تعظیم شعائر در جنگ روایت ها که دشمن همین شعائر را نشانه گرفته مشخص می شود، گفت: این روزها شبکه های معاند تمام سعی و تلاش خود را در قالب ها و اشکال مختلف برای به حاشیه بردن پیاده روی عظیم اربعین حسینی به کار برده اند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه بزرگداشت نهضت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین حسینی برهم زننده نظام سلطه استکباری است، تصریح کرد: در روزهای افول نظام استکباری و تمدن حیوانی شهوت پرست، غرب تمام توان خود را برای خط انحطاط مکتب حسینی و نظام انقلاب اسلامی بسیج کرده و فرقه های مرتجع و تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی تمام همت خود را به انحای خاص به خصوص در وادی رسانه و هنر به کار می گیرند تا شعائر الهی را تحت الشعاع قرار دهند.

مهدوی با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب در خصوص زنگ خطر برای مبارزه با ارتجاع بیان کرد: با توجه به اینکه نفوذی ها در دستگاه های مختلف به خصوص در رسانه و هنر مکتب دینی و حسینی را به انحراف می کشانند، باید از دستگاه ها و رسانه هایی که در این حوزه تبیین و جهاد می کنند حمایت کنیم.

وی با اشاره به اقدام خوب لنگرودی ها در همه گیر شدن سرود سلام فرمانده توسط دهه نودی ها گفت: مصطفی احمدی، خواننده ارزشی گیلانی نیز در این حوزه با قطعه «انا من الحسین» ارادت خود را به امام حسین (ع) و شعائر دینی نشان داده که این افراد باید مورد توجه ویژه مسؤولان مربوطه قرار گیرند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اهل هنر و رسانه که در صدد نشر و تولید آثار ارزشی هستند به درستی مورد حمایت قرار نگرفته اند، افزود: اگر افراد بی هنر و کسانی که در خط نظام استکباری، تولید آثار یأس آفرین و امیدسوز می کنند، مورد توجه ویژه رسانه ای استکبار قرار می گیرند، هنرمندانِ جنگ روایت ها و اصحاب هنر و رسانه انقلابی همچنان دوره غربت و مظلومیت خود را طی می کنند.

مهدوی با اشاره به مجاهدت های فرهنگی اصحاب هنر و رسانه انقلابی در جنگ روایت ها بیان کرد: دولت آیت الله رئیسی در حوزه فرهنگ همچنان مانند حوزه اقتصادی باید اهتمام ویژه داشته باشد، اما به نظر می رسد در حوزه حمایت فرهنگی از عناصر و افراد با هویت انقلابی اسلامی حمایت جدی اتفاق نیفتاده و برخی از تصمیم های فرهنگی این روزها یک انفعال هویت سوز را نشان می دهد.

عرصه هنر باید عرصه جریان انقلاب باشد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان نیز با بیان اینکه در جنگ تمدنی آینده، نقش ابا عبدالله (ع) مشخص است، اظهار کرد: پیوند بین جریان مهدویت و جریان ابا عبدالله (ع) واضح است و اگر قرار است اتفاقی در جهان بیفتند باید از مسیر ابا عبدالله (ع) به مسیر انتظار  و مهدویت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی با تأکید بر اینکه باید از پنجره هنر، مفاهیم عمیق دینی را به فرزندان خود انتقال دهیم، گفت: سرود سلام فرمانده آمد و مفهوم عشق و امام زمان (عج) را به دنیا فهماند و شاید نخستین بار بود که این اتفاق در جهان افتاد.

وی با تأکید بر اینکه عرصه هنر باید عرصه جریان انقلاب باشد، افزود: هنر دینی و ایرانی مدیون مفاهیم اسلامی است و اگر امروز هنرهای مختلفی که ادعا می کنیم در آن نمونه ایم، وقتی تجلی پیدا کرد که آمیخته با مفاهیم اسلامی شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر باید از جوشش های درون مردم اتفاق بیفتد نه اینکه سفارشی باشد، گفت: برکت این گونه کارها مردمی بودن آن است و البته که باید توسط مسؤولان مربوطه ارج نهاده و از آن حمایت شود.

پوریوسفی با بیان اینکه اسلام هویت ساز است و ما نیازی نداریم که به راه پوسیده غرب شویم تا برای جوانان خود تمدن سازی کنیم، افزود: در رأس تمامی امور هویت ساز ایرانی و اسلامی حضرت امام حسین (ع) قرار دارد که به خوبی می تواند الگوساز و تمدن ساز باشد.

محور وحدت شیعه و سنی در انا من حسین

مجتبی احمدی، خواننده گیلانی اثر «انا من حسین» با اشاره به سه بخش این اثر اظهار کرد: وحدت بین شیعه و سنی، ماندگاری یاران و کسانی که به اربعین حسینی می روند از بخش های مختلف این اثر حسینی است.

وی با بیان اینکه قاسم صرافان علی باباپور و امیر حسین بی خطر از شاعران این اثر هستند، گفت: شاعر قسمت عربی این اثر مرتضی آل کثیر است و امشب حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از سایت های معتبر قابل دسترس است.

احمدی با اشاره به قدرت رسانه های داخلی بیان کرد: این فضای رسانه است که آثار هنرمندان را مورد توجه و حمایت مردم قرار می دهد، کاری که از دل بیاید حتماً بر دل خواهد نشست.

در انتهای این نشست از اثر «انا من حسین» که توسط خواننده گیلانی، مصطفی احمدی به مناسبت اربعین حسینی تولید و منتشر شده رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان