گرد و غبار در استان های مرزی غرب کشور

۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۰۹:۵۳ چاپ کد خبر: 177788
مرکز و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش گرد و غبار در استان های مرزی غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس نقشه های پیش یابی برای روز پنجشنبه (۱۷ شهریور) در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان شرقی، ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

برای روز جمعه (۱۸ شهریور) این وضعیت در این مناطق ادامه خواهد داشت و در روز شنبه (۱۹ شهریور) با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر تشدید می شود و گستره بارش مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی را فرامی گیرد و در این روز دریای خزر مواج است.

برای بعد از ظهر یکشنبه (۲۰ شهریور) از شدت بارش در مناطق فوق الذکر کاسته می شود در روز دوشنبه ۲۱ شهریور فقط در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می دهد و در استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وزش باد افزایش می یابد و قابل ذکر است که طی روز پنجشنبه (۱۷ شهریور) در استان های مرزی در غرب و جنوب کشور گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود و در مناطق ساحلی استان هرمزگان و تنگه هرمز دریا مواج و متلاطم است.

همچنین از روز جمعه (۱۸ شهریور) وزش باد در نوار شرقی کشور تشدید می شود و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

اهواز با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با ۱۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آسمان تهران برای روز پنجشنبه (۱۷ شهریور) صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر همراه با وزش باد پیش بینی می شود که در این روز حداکثر دمای تهران ۳۵ درجه و حداقل ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان تهران در روز جمعه ۱۸ شهریور صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش بینی می شود که بیشترین دما ۳۵ و کمترین دما ۲۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان