سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با اشاره به اینکه تیمش از آبان ماه وارد پروسه اعزام های ماهیانه می شود خواستار توجه ویژه مالی به این تیم شد.

امین قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با یادآوری اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ماه های شلوغی را پشت سر گذاشته است گفت: به خاطر حضور متوالی در مسابقات قهرمانی آسیا، جهان، بازی های اسلامی و بعد از آن مسابقات سطح B اصفهان ماه های گذشته را مدام در اردو به سر بردیم. به همین دلیل فعلاً به ملی پوشان استراحت دادیم تا با توجه به برنامه پیش بینی شده برای اعزام ها، دور جدید تمرینات را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس تقویم مصوب فدراسیون جهانی شمشیربازی تا پایان فروردین ماه سال آینده باید در ۶ رویداد بین المللی شرکت کنیم. این رویدادها از آبان ماه آغاز می شود و به صورت ماهیانه و متوالی دنبال خواهد شد. از آنجایی که سال بعد رقابت های انتخابی المپیک را داریم حضور در هر یک از این میادین به جهت تأثیری که روی رنکینگ انفرادی و تیمی دارد، از اهمیت زیادی برایمان برخوردار است.

به گفته قربانی مسابقات کلاس A الجزایر اولین رویدادی است که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر باید در آن شرکت کند. این رقابت آبان ماه برگزار می شود. بعد از آن به ترتیب مسابقات گرندپری فرانسه (آذرماه)، یک دوره جام جهانی (دی ماه- محل برگزاری مشخص نیست)، جام جهانی لهستان (بهمن ماه)، جام جهانی ایتالیا (اسفندماه) و جام جهانی مجارستان (فروردین ماه) در برنامه ملی پوشان برای اعزام قرار دارد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تاکید کرد: اینها رویدادهایی است که همه ساله در تقویم فدراسیون جهانی قرار می گیرد و ایران هم همیشه نماینده اعزام به آن داشته است. برای دوره جدید این رقابت ها هم برنامه داریم بخصوص که از حضور در آنها می توانیم به عنوان فرصتی برای آماده سازی بهتر تیم جهت شرکت در انتخابی های المپیک استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچیک از این اعزام ها نباید از برنامه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر حذف شود خاطرنشان کرد: جبران غیبت در هر یکی از این میادین می تواند برای شمشیربازی ایران تبعات داشته باشد چون تمام کشورها به شدت پیگیری تقویم فدراسیون جهانی هستند تا از هر فرصتی برای ارتقای رنکینگ استفاده کنند.

قربانی با اشاره به مسائل مالی و بودجه مورد نیاز برای اعزام های پیش بینی شده تصریح کرد: اگر شمشیربازی اسلحه سابر طی سالهای گذشته خوش درخشید و خود را در سطح جهان مطرح کرد به خاطر حضور مستمر در میادین مختلف بود و اینکه دغدغه مالی بابت آنها نداشت. بنابراین این انتظار وجود دارد که همچون گذشته مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نگاه ویژه به این رشته داشته باشند و از نظر مالی حمایت لازم را ارائه دهند.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تاکید کرد: سال آینده بازی های آسیایی را در پیش داریم و همزمان باید در رقابت های انتخابی المپیک هم شرکت کنیم. این شرایط می طلب بودجه ویژه برای شمشیربازی در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم بدون دغدغه در میادین حاضر شویم و به مسیر موفقیت قبل ادامه دهیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان