رشت- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پیامی به مناسبت یوم الله ۱۷ شهریور اعلام کرد شهدای این حادثه تاریخی آگاهانه راه ایستادگی، آزادی خواهی و شهادت طلبی را انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پیامی به مناسبت یوم الله ۱۷ شهریور اعلام کرد شهدای این حادثه تاریخی آگاهانه راه ایستادگی، آزادی خواهی و شهادت طلبی را انتخاب کردند.

در متن این پیام آمده است:

۱۷ شهریور، سالگرد به شهادت رسیدن مردان، زنان و کودکان بی گناه تهرانی در میدان ژاله به دست عوامل شقی رژیم سفاک پهلوی در سال ۱۳۵۷ است. در این روز مردم مسلمان به ندای آسمانی امام خویش لبیک گفتند و با پیروی از فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و تاسی به نهضت عاشورا و محور قراردادن شعار «هیهات من الذله»، کفن پوش در صحنه مبارزه با طاغوتیان حاضر شدند و شجاعانه در برابر صف آرایی تانک ها، زره پوش های نظامی و مأموران مسلسل به دست حکومت دست نشانده پهلوی ایستادند و بانگ «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» برآوردند و حقوق حقه خویش را مطالبه کردند.

در آن سوی میدان دژخیمان مزدور حکومت ستم شاهی همچون یزیدیان، آزادی خواهی و عدالت طلبی مردم را بر نتافته و ملت بی گناه را قربانی آمال ظلمانی و جاه طلبی شاه فاسد پهلوی کردند و با جنایتی خونبار از میدان ژاله صحرای کربلای دیگری ساختند.

یوم الله هفدهم شهریور بسان حماسه جاودان عاشورا، وعده الهی پیروزی خون بر شمشیر را تجسمی دوباره بخشید و پرتو نور امید را بر دل های مبارزان خسته از ظلم و ستم خاندان فاسق پهلوی تاباند. یوم الله هفدهم شهریور یادآور غریو خون رهپویان ولایت و عاشقان شهادت است که با پیروی از منویات امام بت شکن خویش خمینی کبیر (ره) در صف اول مبارزه با شیاطین و طاغوتیان حضور یافتند و با خون جوشان خویش میثاق نامه انقلاب اسلامی را امضا کردند.

خون پاک شهدای میدان ژاله همانند خون شهدای کربلا طاغوت شکن شد و همچون صاعقه ای سهمگین، کاخ ننگین حکومت ۲۵۰۰ ساله ستم شاهی را لرزاند و نعره های مستانه سران یزید صفت استکبار جهانی را محو ساخت. شهدای یوم الله هفدهم شهریور آگاهانه راه ایستادگی، آزادی خواهی و شهادت طلبی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برگزیدند و با خروش خونین خویش، کاخ استبداد و استعمار را در زباله دان تاریخ مدفون ساختند. حماسه ماندگار و فراموش ناشدنی یوم الله هفدهم شهریور ره گشای قیام ملت ایران و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ شد و به عنوان برگ زرینی از ولایتمداری، آزادی خواهی و شهادت طلبی مردم مسلمان ایران در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت گردید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مظلوم یوم الله هفدهم شهریور، بر اهمیت زنده نگهداشتن ایام الله انقلاب اسلامی و بزرگداشت باشکوه مناسبت های ملی و انقلابی تاکید کرده و از عموم مردم انقلابی به ویژه علما، طلاب، محققان، پژوهشگران، نویسندگان، خطبا و گویندگان دعوت می نماید تا با اندیشه، قلم و کلام خویش در عرصه تبیین اندیشه الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (رحمت الله علیه) و آرمان انقلاب اسلامی حضوری پررنگ و اثرگذار داشته باشند تا در سایه پیروی از منویات مقام معظم رهبری، گام بزرگ دیگری در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی طلوع خورشید ولایت عظمی حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود (ارواحنا فداه) برداشته شود.

همچنین به اطلاع مردم همیشه در صحنه استان گیلان می رساند مراسم استانی بزرگداشت یوم الله هفدهم شهریور با سخنرانی (سردار بهروز جلایی) فرمانده دوران دفاع مقدس (ساعت ۱۲:۳۰ روز جمعه ۱۸ شهریور (قبل از خطبه های نماز جمعه) در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان