تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر نگرانی مردم از خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: دریاچه درحال خشک شدن کامل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایی تبریز برگزار شد به وضعیت وخیم دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه در مسیر خشک شدن کامل قرار گرفته است.

آل هاشم با بیان اینکه این موضوع یک مسئله زیست محیطی و مربوط به کل کشور است، ادامه داد: این موضوع مردم آذربایجان را نگران کرده است. باید وزارت نیرو و شخص رئیس جمهور به موضوع ورود کنند و برای نجات دریاچه دستور ویژه ای صادر شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای نجات دریاچه انجام شده است ولی نتیجه چه بوده، گفت: انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه از جمله اقداماتی است که انجام شده و طرح های دیگری نیز در دست اجراست که این اقدامات و نتایج آن باید برای مردم بیان شوند.

شهید مدنی خود را مطیع کامل ولی فقیه می دانست

وی سپس به سالروز شهادت شهید مدنی شهید محراب اشاره داشت و گفت: شهید مدنی خود را مطیع کامل ولی فقیه می دانست. خدمت خالصانه و صادقانه به مردم از ویژگی های برجسته شهید محراب آیت الله شهید مدنی بود.

امام جمعه تبریز گفت: آیت الله مدنی بر حکومت عدل اسلامی تاکید داشت و معتقد بود این حکومت سبب می شود انسان ها زودتر به اهدافشان دست پیدا کنند.

وی افزود: اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در فعالیت های سیاسی، گسترش عدالت اجتماعی و توجه به استقلال اقتصادی همواره مورد تاکید شهید مدنی بود.

آمریکایی ها مطالبات منطقی و قانونی ایران را قبول نمی کنند

آل هاشم سپس در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای ادامه داد: ظاهراً آمریکایی ها مطالبات منطقی و قانونی ایران را قبول نمی کنند.

وی گفت: واشنگتن پس از ماه ها مذاکره سخت و پیچیده هنوز حاضر نیست مسئولیت اشتباه مسئولان خود را در گذشته با نشان دادن حسن نیت بپذیرد.

امام جمعه تبریز افزود: بازی مقصر نمایی راهی به جایی نخواهد برد و توافقی که تضمین قوی نداشته باشد، انجام نمی شود.

الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عامل پدید آورنده اربعین

امام جمعه تبریز سپس با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است، گفت: برخی ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و آن را از بعد احساسی صرف معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سپس با اشاره به عوامل پدیده بزرگ اربعین گفت: شکل گیری درکی صحیح از نهضت امام حسین (ع) و بیداری اسلامی و الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عوامل پدید آورنده اربعین هستند.

وی افزود: بیداری اسلامی متأثر از گسترش پیام عاشورا بین شیعیان، مرهون انقلاب اسلامی ایران است. امروز در سطح دنیا مسلمانان متوجه شده اند که این ظرفیت و توانایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن، هرگونه شرایط تلخ و ناگوار را تغییر داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان