بارندگی و کاهش دما طی ۳ روز آینده

۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۱۱:۰۴ چاپ کد خبر: 177801
کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز و فردا در بخش های مختلف کشور بارندگی، وزش باد و گردوخاک و کاهش دما را پیش بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی گفت: امروز و فردا در مناطقی از استان های ساحلی خزر و نیز اردبیل و خراسان شمالی تداوم بارندگی ها را پیش رو خواهیم داشت و شنبه هم شرایط برای بارندگی در بخش هایی از شمال خراسان رضوی و ارتفاعات آذربایجان شرقی مهیا خواهد شد.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر امروز و فردا نیز در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی مثل مناطقی از چهارمحال و بختیاری، لرستان، بخش هایی از ارتفاعات جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرقی استان هرمزگان هم شرایط برای ابری شدن هوا و بارش های پراکنده فراهم خواهد بود.

ضرابی خاطرنشان کرد: روند کاهشی دما در دامنه های جنوبی البرز ازجمله در تهران به طور نسبی در دو سه روز آینده پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: وزش باد طی دو روز آینده پدیده غالب در استان های نیمه شرقی کشور و بخش هایی از دامنه های جنوبی البرز خواهد بود. در استان های غربی کشور نیز نظیر خوزستان، ایلام و کرمانشاه افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گردوخاک را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته در خوزستان علاوه بر گردوخاک، باتوجه به افزایش رطوبت، همچنان هوای شرجی را در یکی دو روز آینده پیش رو خواهیم داشت. دریای خزر نیز امروز مواج است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان