رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همه شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: مجموع بستری های کرونایی نیز در گیلان دو رقمی شده است.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین رنگ بندی های کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: تا پیش از این شهرهای بندرانزلی، ماسال و لاهیجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه در رنگ بندی جدید این شهرها جز شهرهای با وضعیت زرد هستند، ادامه داد: شهرستان های املش، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه سرا، سیاهکل، فومن، لنگرود، آستارا، رودبار، شفت و رودسر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این هفته نیز هیچ شهرستان استان در وضعیت آبی قرار ندارد، افزود: شهروندان نباید با عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی شرایط را برای اوج گیری دوباره کرونا فراهم کنند.

وی همچنین به آمارهای کرونایی استان گیلان اشاره و با بیان اینکه برای اولین بار در چند ماه اخیر مجموع بیماران بستری در بیمارستان ها دو رقمی شده است، گفت: هم اکنون ۹۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار بهبود یافته کرونایی از مراکز درمانی گیلان ترخیص شدند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان