رشت- دبیر ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه مرزها بسته شده و ناوگان عمومی به سمت مرزهای خسروی و مهران حرکت نمی کنند، گفت: مردم تا اطلاع ثانوی به سمت مرزها حرکت نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر عبدالله پور شامگاه جمعه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به بسته بودن همه مرزهای ۶ گانه ایران و عراق اظهار کرد: زائرانی که برای رفتن به عتبات خود را به مرزها رسانده بودند به دلیل عدم همکاری کشور مقابل دچار مشکل شدند.

وی با بیان اینکه مرزها کاملاً بسته شده و ناوگان عمومی به سمت مرزهای خسروی و مهران حرکت نمی کنند، گفت: دیگر هیچ گذرنامه موقتی صادر نمی شود، شرایط فعلی نشان دهنده این است که اوضاع بنا بر شرایط و گرمای شدید هوا خطرناک بوده و به دلیل عدم انجام تعهدات طرف عراقی امکان ورود زوار به مرز این کشور نیست و با توجه به این شرایط مزرهای باید بسته می شد.

دبیر ستاد اربعین استان گیلان با اشاره به اینکه معمولاً بیش از ۹۰ درصد از زوار گیلانی از مرز مهران عبور می کنند، افزود: بین مرز مهران و پایانه مرزی حدوداً ۱۵ کیلومتر بیابان بوده که در این مسیر امکانات رفاهی، پذیرایی و مواکب وجود ندارد و زوار چون در آن منطقه بیابانی در انتظار هستند دچار مشکل شدند.

عبدالله پور با بیان اینکه موکب ها در نقطه صفر مرزی مستقر هستند و با مکان حضور زوار در ۱۵ کیلومتر قبل از نقطه صفر مرزی فاصله دارند، گفت: پیش بینی ما این است که تا دو سه روز آینده اوضاع بهتر شده و با همکاری خوب مردم شاهد رفع مشکلات زوار حسینی خواهیم بود.

وی افزود: بعضی از منابع غیر رسمی از بهتر شدن اوضاع خبر می دهند اما انتظار می رود مردم شرایط را از طریق رسانه ملی و منابع رسمی پیگیر باشند و تا بهتر شدن اوضاع به سمت مرزها نروند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان