رشت- امام جمعه رشت با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در اربعین حسینی، سکوت امپراطوری رسانه ای غرب را نشان دهنده ضعف دشمن در برابر این اجتماع عظیم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به با اشاره به ۲۱ شهریور ماه روز ملی سینما اظهار کرد: سینما و همه حوزه ها و ابزارهای هنری باید به آموزش و پرورش بپردازند.

وی با بیان اینکه سینما باید محلی برای رشد تربیت و پرورش انسان باشد، افزود: رسانه و هنر در کشور باید به دستگاه های سازنده تبدیل شوند و از وجود افراد سازنده با تفکرات ملی و اعتقادی استفاده شد.

فضای رسانه و هنر باید امید آفرین باشد

امام جمعه رشت در ادامه از تولید برخی فیلم ها در صدا و سیما گلایه کرد و گفت: این تولیدات به جای آموزش بیشتر جنبه سرگرمی دارد. فضای رسانه و هنر امروز باید امید بخش بوده و از سیاه نمایی پرهیز کنند.

وی به تغییرات ایجاد شده در این بخش ها بعد از پیروزی انقلاب اشاره و اضافه کرد: تحولات به ویِژه در سطح سینمای بعد از انقلاب شاهد هستیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه باید به دستاوردهای انقلاب توجه بیشتر شود زیرا دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و نظام است، تصریح کرد: برخی فریب خوردگان داخلی نیز با استفاده از آزادی بیان نماینده اجرای توطئه های دشمن در داخل هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تأکید بر بیداری و بصیرت مردم و خنثی کردن نقشه های دشمن گفت: رسانه و هنر نیز در این زمینه باید بهتر عمل کند.

وی در ادامه به پیاده روی اربعین حسینی و حضور میلیونی عاشقان امام حسین (ع) اشاره و اضافه کرد: در مقابل این عظمت امپراطوری رسانه ای غرب سکوت کرده و این نشان دهنده ناتوانی دشمن در برابر این عظمت است.

مرگ ملکه انگلیس سرمنشا انتقام کشورهای مستعمره

آیت الله فلاحتی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در میان شرکت کنندگان مجمع جهانی اهل بیت افزود: ایستادگی و پیروزی نظام اسلامی در بیشتر عرصه در برابر نظام سلطه مایه افتخار پیروان اهل بیت است.

وی با بیان اینکه برافراشته شدن پرچم شیعه تنها خط قرمز و مرز نظام اسلامی در برابر نظام سلطه است، ادامه داد: نظام اسلامی مانند بسیاری از قدرت زبان و نژاد افراد را مرزبندی خود قرار نداده و دشمن تلاش می کند تا از این موضوع برای ایجاد اختلاف استفاده کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در همه این سال ها شاهد بودیم که دشمن برای ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی تلاش کرده است، گفت: دنیای اسلام آینده روشنی دارد.

وی در واکنش به خبر مرگ ملکه انگلیس نیز اظهار کرد: این کفتار پیر جنایت های زیادی به ویژه در ایران از کودتای ۲۸ مرداد گرفته تا سرکوبی انقلابیون و ترور شخصیت های بزرگ و حضور در فتنه های سال های اخیر در ایران انجام داده و مرگ او سر منشأ انتقام از انگلیس توسط مستعمره های آن خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان