رشت- موکب «قافله عاشقی» هرساله ۱۰ روز مانده به اربعین برای پذیرایی از جاماندگان اربعین حسینی و زوار این مسیر در حاشیه شهر لوشان شهرستان رودبار برپا می شود.

دریافت 34 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: حدود ۶ کیلومتر که از شهر رودبار در اتوبان فاصله بگیرید در حاشیه شهر لوشان، تابلویی با نوشته «۳ کیلومتر مانده به موکب اربعین» نظر شما را به خود جلب می کند.

جلوتر که می روید پرچم های به اهتزاز درآمده با نوشته «یا حسین» و «یا ابوالفضل» با رنگ های سیاه، سبز و قرمز خبر از اتفاقی می دهد که شاید تنها در ایام نزدیک به اربعین در این منطقه شاهد آن باشیم.

نوای مداحی و خادمان با کاورهای سبز و پارچه نوشته های مزین به اسم ارباب بی کفن دل را به سمت کربلا و بین الحرمین می کشاند و هر فردی را برای توقف در این مکان ترغیب می کند.

حضور در این مکان حال و هوای خاصی دارد حال و هوایی که این روزها خیلی از مردم جامانده از توفیق زیارت اربعین حسرت آن را دارند. این حال خوش و معنوی به همت موکب «قافله عاشقی» برای خیل کثیری از مسافران اتوبان رشت-قزوین فراهم شده است.

یکی از متولیان این موکب با اشاره به اینکه این موکب با کمک های مردمی راه اندازی شده است، گفت: جمعی از جوانان گیلانی حوالی شهرستان رودبار از سال ۱۳۹۵ با همیاری یکدیگر قرار گذاشتند که هر سال ۱۰ روز مانده به اربعین در این مکان به نیابت از زیارت اربعین و برای ایجاد حال و هوای حسینی برای جاماندگان از این توفیق و یا مسافران حسینی و زوار خارجی که مسیر گیلان را برای سفر به مرزها برای حضور در کشور عراق انتخاب کرده اند برپا کنند تا هم خدمتی ارائه دهند و هم جانی تازه بگیرند از کنار این قرار عاشقی.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان