رشت- فرماندار لاهیجان با اشاره به آغاز اجرای مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان از سال ۸۲ و پیشرفت ۵۵ درصدی این پروژه گفت: تکمیل و بهره برداری از این مجتمع با بودجه های استانی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد براتی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه یکی از مطالبات برحق هنرمندان لاهیجان تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان است، گفت: این پروژه از سال ۸۲ استارت زده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در سال ۹۳ به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان واگذار شد.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: در فاز اول پروژه تکمیل مجتمع فرهنگی لاهیجان، ساخت سالن انتظار و متعلقات آن در نظر گرفته شده و در فاز دوم نیز برای ساخت سالن تخصصی موسیقی و تئاتر برنامه ریزی شده است و از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار درخواستی، ۱۵ درصد تاکنون تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل مجتمع فرهنگی لاهیجان از سال ۹۹ مجدداً از سر گرفته شد، بیان کرد: ابتدا قرار بود پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل شود اما به دلیل ناکافی بودن اعتبارات استانی این امر محقق نشد و با توجه به حجم کار باقیمانده نیازمند اختصاص اعتبار ملی برای این پروژه هستیم.

براتی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: امسال ۳ میلیارد تومان اعتبار شهرستانی برای این پروژه در نظر گرفته شد و این در حالی که ۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور نیاز است لذا ارشاد استان باید فکری اساسی برای این کار کند.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه تصفیه خانه نیمه کاره محل ورود یک چهارم فاضلاب شهرستان است، بیان کرد: تکمیل ۷.۵ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، محصور سازی ایستگاه پمپاژ و تکمیل خط انتقال از اقدامات باقیمانده برای اتمام این تصفیه خانه بوده که انجام آن نیازمند اعتبارات ویژه ملی است.

وی با اشاره به آتش سوزی تالاب امیرکلایه لاهیجان گفت: یکی از ضروریات برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی پیش بینی ایستگاه آتش نشانی در جوار آن است لذا برای اضافه کردن این ایستگاه ها در دهستان و بخش رودبنه برنامه ریزی شده تا آسیب های زیست محیطی به حداقل برسد.

براتی افزود: شهرستان لاهیجان بیش از ۳۵ کارخانه چای دارد و به عنوان پایتخت چای ایران ثبت شده است و رسالت ما پس از این کار، دنبال کردن اهداف مدنظر است تا جشنواره های مرتبط با چای با حضور کشورهای چای خیز در لاهیجان برگزار شود و فرهنگ مصرف چای لاهیجان و معرفی چای ایرانی در جهان محقق شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان