نرخ مصوب تبدیل شلتوک به برنج اعلام شد

۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۴:۳۸ چاپ کد خبر: 177898
معاون توسعه بازرگانی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مشخص شدن نرخ تبدیل شلتوک به برنج توسط ستاد تنظیم در کارخانه های برنجکوبی گفت: با اقدامات صورت گرفته بین سه تا هفت درصد ضایعات ناشی از ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قاسم جوادزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح اصلاح ساختار برنجکوبی ها در دست، اقدام است، اظهار کرد: بر اساس آمار در استان گیلان یک هزار و ۴۲۵ کارخانه برنجکوبی وجود دارد که از اوایل دهه ۸۰ مسئله اصلاح ساختاری این برنجکوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی  از نوسازی ۷۲۵ کارخانه شالیکوبی در گیلان و در ۱۵ سال گذشته خبر داد و افزود: اصلاح و نوسازی کارخانه های برنجکوبی نقش مهمی درکاهش ضایعات ناشی از تبدیل شلتوک به برنج داشته و با اقدامات صورت گرفته بین سه تا هفت درصد ضایعات ناشی از تبدیل شلتوک به برنج کاهش می یابد.

معاون توسعه بازرگانی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم اصلاح و نوسازی کارخانه های برنجکوبی در استان گیلان بیان کرد: در صورت اصلاح ساختاری کارخانه های برنجکوبی و بر اساس مطالعات انجام شده از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک به صورت میانگین نزدیک به ۵۰ هزار تن از ضایعات برنج جلوگیری به عمل آمده و همچنین بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ارزش مالی در اختیار کشاورز قرار می دهد.

جوادزاده با اشاره به مشخص شدن نرخ تبدیل شلتوک به برنج توسط  ستاد تنظیم در کارخانه های  برنجکوبی افزود: نرخ تبدیل شلتوک به برنج در کارخانه های معمولی یک هزار و ۶۰۰، درجه دو یک هزار و ۷۵۰ و در کارخانه های برنجکوبی درجه یک، یک هزار و ۹۰۰ تومان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان