باران مهمان آخر هفته گیلانی ها

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۰۴:۴۰ چاپ کد خبر: 177903
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش محسوس دمای هوای استان در روزهای آینده گفت: آب وهوای استان گیلان از عصر روز چهارشنبه تا جمعه بارانی پیش بینی می شود.

محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان طی امروز و روزهای آینده در استان اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش بینی هواشناسی، از عصر روز چهارشنبه تا روز جمعه شرایط برای افزایش ابر، باران شدید، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و تگرگ فراهم می شود.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان گیلان در روزهای آینده افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان در این روزها به طور محسوس کاهش پیدا می کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب وهوای استان در این مدت، گفت: در بعضی از ساعات برای برخی از مناطق استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

دادرس با اشاره به پیش بینی وقوع بارش های رگباری در گیلان بیان کرد: مسؤولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی آب گرفتگی، آسیب به سازه ها، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه ها، رانش و لغزش، تگرگ و صاعقه به عمل آورند.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آورند، گفت: باغداران و کشاورزان در هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات خودداری کنند.

دادرس با اشاره به خنک ترین و گرم ترین نقطه گیلان، افزود: در شبانه روز گذشته شهرک تاریخی ماسوله با ۱۱ درجه سلسیوس خنک ترین شهر و فومن با ۳۱ درجه سلسیوس گرم ترین شهر استان گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و برای فعالیت های دریانوردی مناسب نیست، تصریح کرد: احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در این ایام دور از انتظار نیست و مردم و مسافران نیز از حضور در ارتفاعات و رودخانه ها خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان