انزلی- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک میلیون تن سیلو در کشور در حال ساخت است، گفت: ترانزیت در بنادر شمالی ۱۷۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفایی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی بنادر و دریانوردی گیلان در انزلی در جمع خبرنگاران گفت: دولت توجه ویژه ای به برقراری ارتباط در سطوح بین المللی دارد.

وی با اشاره به مراودات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خزر خصوصاً کشور روسیه از طریق بنادر شمالی افزود: ترانزیت کالاهای غیر نفتی در بندرانزلی ۲۷۷ درصد افزایش یافته و ترانزیت کالاهای نفتی نیز در این بندر به رشد ۱۰۰ درصدی رسیده است.

صفایی ادامه داد: ترانزیت کالا از بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر به عنوان مهمترین بنادر شمالی در بحث ترانزیت ۱۷۷ درصد رشد داشته که این امر رونق ترانزیت در بنادر شمالی را نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه رونق اقتصادی وعده داده شده در بنادر شمالی با سرعت بیشتر ادامه دارد، گفت: در راستای عمل به کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها (کنوانسیون مارپل)، برای اولین بار در انزلی برق رسانی به کشتی های پهلو گرفته شده در بندرگاه انجام شد تا علاوه بر عدم استفاده کشتی ها از دیزل ژنراتورها، آلودگی زیستی و صوتی کمتری ایجاد شده و کشتی ها نیز روشنایی مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشند.

صفایی به بهره برداری از سیلوی ۵۰ هزار تنی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرانزلی اشاره و تصریح کرد: دولت اعتقاد دارد که ساخت سیلوها در داخل بنادر انجام شود و در حال حاضر یک میلیون تن سیلو در کشور برای نگهداری صحیح از غلات در دست احداث است.

وی اضافه کرد: با ساخت این سیلوها علاوه بر ایجاد مرکز توزیع غلات و مواد غذایی برای کل کشور، هزینه های حمل و نقل نیز کاهش یافته و شیوه نگهداری غلات هم بهینه می شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی به ساخت مرکز رفاهی برای ملوانان اشاره کرد و افزود: این مرکز برای ارائه خدمات رفاهی به ملوانان است تا پس از سپری کردن یک سفر دریایی در مدت پهلوگیری کشتی ها از آن استفاده کنند.

صفایی در پاسخ به نظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حذف موج شکن ها و اسکله ۱۰ بندرانزلی گفت: هرگونه تصمیم در رابطه با اموال دولت باید بر اساس تصمیم منطقی و علمی و نظر کارشناسی باشد و در این خصوص سامان بنادر و دریانوردی نیز مشاور ذیصلاحی برای بررسی موضوع در نظر گرفته و دولت بر اساس نتیجه ارزیابی کارشناسی تصمیم خود را اعلام می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان