رشت- فرماندار رشت از برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: خاطرات رزمندگان باید ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان اظهار کرد: خودباوری نسل امروز انقلاب و دستاوردهای مثال زدنی نهضت مقاومت و بیداری اسلامی وامدار رشادت های متأثر از نهضت عاشورای رزمندگانی است.

وی با بیان اینکه آنها در میدان عمل ثابت کردند در فرهنگ دینی و با تکیه بر ایمان و اراده، هر چیز شدنی است، اضافه کرد: فداکاری شهدا و ایثارگران سبب شد تا تلاش های جهان استکبار در مخالفت با انقلاب اسلامی مردم ایران، در حد تهدیدات تو خالی باقی بماند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس راویان صادق و مورد وثوق هشت سال حماسه سازی مردم این سرزمین هستند، بر لزوم مستندسازی و ثبت خاطرات آنها تأکید و تصریح کرد: همان گونه که انقلاب اسلامی انقلابی مردم محور بود هشت سال دفاع مقدس نیز با مشارکت قهرمانانه تمامی اقشار جامعه به پیروزی قاطع و اثبات حقانیت رزمندگان اسلام منجر شد.

وی به برگزاری ۷۰۰ عنوان برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان رشت اشاره و تصریح کرد: عمده برنامه های تدارک دیده شده مردم محور بوده و توسط حوزه ها و پایگاه های بسیج محلات اجرا خواهد شد.

امام پناهی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در مسیر انقلاب مراحل گوناگونی همچون مبارزه، پیروزی، دفاع و تثبیت را پشت سر گذارد و هم اکنون در مرحله جهاد تبیین، بیان دستاوردها و نشر معارف انقلابی و اسلامی قرار دارند، ادامه داد: اگرچه دفاع مقدس در عرصه میدان به پایان رسیده، اما نبرد میان جبهه حق و باطل همچنان در سنگر تبیین جریان دارد.

وی افزود: نهال نوپای انقلاب اسلامی، با رشادت رزمندگان و صبوری خانواده های آنها به حرکت ریشه دار و شکوفا در جهان بدل شده و با پیروی از رهنمودهای امامین انقلاب و تبیین دستاوردها و گفتمان انقلاب اسلامی، موجبات تحولات عمیق تر در منطقه و جهان را فراهم می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان