رشت- دبیر ستاد اربعین گیلان با اشاره به اعزام ۴۰ هزار زائر از این استان به پیاده روی اربعین گفت: تاکنون ۵۰ درصد این زوار به کشور بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر عبدالله پور شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع مرزها عادی شده است، اظهار کرد: افزایش گیت ها و همچنین ارسال ماشین از ایران به عراق برای جابجایی زوار از جمله توافقات میان مقامات ایرانی و عراقی است.

دبیر ستاد اربعین گیلان با اشاره به ثبت نام ۴۶ هزار گیلانی برای رفتن به مراسم پیاده روی اربعین گفت: ۴۰ هزار نفر از این افراد به کربلا رفتند و حدود ۵۰ درصد زوار نیز تاکنون از این سفر برگشته اند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد خودروهای سواری و شخصی اقدام به جابجایی زوار کرده اند، افزود: ۹۵ درصد زوار از طریق مرز مهران وارد خاک عراق شده اند.

عبدالله پور با اشاره به اینکه برگ گذر موقت ویژه اربعین تا آخر صفر ماه تمدید شده است، بیان کرد: فتوای مراجع در خصوص زیارت اربعین در طول این دو ماه باعث شده است که زوار زودتر از روز اربعین به وطن خود بازگردند.

دبیر ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه این استان ۲۹ موکب برای اربعین در نظر گرفته که دو موکب در ایران مستقر شده است، افزود: ۵ موکب در مسیر نجف به کربلا و مابقی نیز در شهر کربلا مستقر هستند.

عبدالله پور با بیان اینکه اربعین موجب تقویت انسجام ملی می شود ادامه داد: بزرگترین دستاورد اربعین ایجاد محبت بین سنی ها و شیعیان است و در بحث بین المللی نیز پیوند ناگسستنی بین عراقی ها ایرانی ها و سایر کشورها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع اربعین در گیلان گفت: مراسم دلدادگان امام حسین (ع) روز شنبه در آستانه اشرفیه برگزار می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان