رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای طرح کاروان تخصصی کشاورزی ویژه زیتون گفت: برای بالا بردن بهره وری در تولید محصولات نیازمند ورود طرح ها و پروژه های علمی هستیم.

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به استفاده از علم در عرصه کشاورزی به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کاروان تخصصی ترویجی کشاورزی ویژه زیتون در گیلان برگزار شد.

وی افزود: این کاروان در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش کیفیت و بهره وری و استفاده از علم و دانش در عرصه های کشاورزی در گیلان این بار به صورت تخصصی در بخش باغات زیتون انجام شد.

محمدی با بیان اینکه این رویداد با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و توان گروه های تخصصی واقع در دو نقطه استان در رودبار اجرای می شود، ادامه داد: ورود متخصصان و محققان بخش کشاورزی و تبادل یافته های پژوهشی و علمی در راستای دانش بنیان کردن فعالیت های کشاورزی از اهداف این رویداد مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: در کنار تبادل یافته ها و تحقیقات، ارتباط چهره به چهره متخصصان، محققان و مروجان تولید زیتون استان همزمان با سایر استان های زیتون خیز کشور نیز از دیگر اهداف این رویداد به شمار می رود.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی گیلان تلاش می کند تا با برگزاری چنین رویدادها و تبادل یافته های محققان و متخصصان علوم دانش بنیان موجبات افزایش کیفیت تولید و بهره وری زیتون استان فراهم آید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان