رشت- رئیس اورژانس گیلان با اشاره به اعزام ۱۱ تیم اورژانس از این استان به مرز خسروی گفت: در این مدت دو هزار و ۶۵۷ زائر از خدمات اورژانس گیلان بهره مند شده اند.

پیمان اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور تیم های اورژانس گیلان در پیاده روی اربعین اظهار کرد: ۱۱ تیم اورژانس از استان گیلان به مرز خسروی اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه این تیم ها متشکل از ۸ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه موتور لانس است، گفت: تا کنون به بیش از ۲ هزار و ۶۵۷ نفر از زوار اربعین حسینی امدادرسانی کرده اند.

رئیس اورژانس گیلان با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش ۴ پایگاه اورژانس در استان بوده ایم، افزود: گیلان در حال حاضر ۷۸ پایگاه شامل ۳۲ پایگاه شهری و ۴۶ پایگاه جاده ای دارد.

وی در ادامه به بهره مندی از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در سطح استان گیلان اشاره و اضافه کرد: با پیگیری های سازمان اورژانس کشور، به زودی تعداد آمبولانس های کشور و گیلان افزوده می شود.

اسدی با اشاره به تجمیع مرکز ارتباط در مرکز استان گفت: مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی با کمک سیستم اتوماسیون عملیاتی می توانند نزدیک ترین آمبولانس را به محل حادثه اعزام کنند.

رئیس اورژانس استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون بالگرد اورژانس هوایی Bell ۲۱۲ در استان مستقر است، ادامه داد: این بالگرد با ۵ خدمه پروازی در فرودگاه سردار جنگل رشت، از طلوع تا غروب آفتاب آماده امدادرسانی در موارد خاص است.

وی با اشاره به افزایش ۷.۵ درصدی تماس های تلفنی با اورژانس افزود: از ابتدای سال تا کنون مرکز ارتباطات اورژانس به ۲۷۰ هزار تماس تلفنی برقرار شده پاسخ داده است که متأسفانه از این بین ۶ هزار و ۵۲۳ مورد مزاحمت های تلفنی بوده که اورژانس در حال پیگیری آن است.

اسدی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال تا کنون ۵۵ هزار و ۸۲۴ مأموریت اورژانسی در کل استان گیلان انجام شده است.

رئیس اورژانس گیلان افزود: در این مدت ۲۲ نفر توسط نیروهای اورژانس احیای قلبی ریوی شده و به زندگی بازگشته اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان