رودبار- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تاکید بر ضرورت بکارگیری سمن ها برای پیشگیری از اعتیاد گفت: باید نظارت بر قلیان سراها و عطاری ها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اباذری عصر پنجشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رودبار اظهار کرد: با توجه به ساختار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیته های تخصصی آن، بکارگیری سمن ها در پیشگیری از اعتیاد ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه موفقیت در عرصه مبارزه با مواد مخدر با توسعه مشارکت های مردمی نتیجه بخش است، افزود: افزایش ظرفیت پذیرش مرکز جدید ماده ۱۶ استان از اقدامات مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در سال جاری است که با پیگیری و تأکید استاندار و همچنین دستگاه قضائی این مهم با استفاده ظرفیت های استانی و حمایت های مالی شهرداری رشت تحقق یافته است.

اباذری تصریح کرد: شهرداری های تمام شهرستان ها باید قدرسهم خود از بابت نگهداری و درمان معتادان متجاهر شهر تحت مدیریت خود را بپردازند تا این مراکز با مدیریت بهزیستی نهایت کارایی خود را در این عرصه داشته باشند.

وی خواستار ارتقای سطح آگاهی جامعه با استفاده از تریبون های نماز جمعه در پیشبرد برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدر شد و ادامه داد: باید نظارت و بازرسی از قلیان سراها، عطاری ها و سایر اماکن عمومی افزایش یابد.

اباذری با تاکید بر میزان آسیب های جبران ناپذیر مواد مخدر صنعتی در بین جوانان گفت: دستگاه های متولی در شهرستان رودبار به عنوان پیشانی ورود مواد مخدر به گیلان وظایف سنگین تری را بر عهده دارند.

تشدید و نظارت بر فعالیت عطاری ها

در ادامه این نشست رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان پس از ارائه گزارش وضعیت شهرستان توسط اعضای شورا اظهار کرد: آموزش و آگاه سازی در عرصه مبارزه با مواد مخدر بسیار اهمیت دارد.

سرهنگ علی احمدپور افزود: باید در خصوص آموزش و ارتقای آگاهی و دانش مردم خصوصاً اقشار نوجوان و جوان جامعه بهتر از قبل عمل شود.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان آمادگی آن را دارد تا با اعزام مربیان مجرب و آموزش دانش آموزان در مدارس نسبت به ایجاد حساسیت بیشتر و فرهنگ سازی در عدم استفاده از مواد مخدر گام های مؤثری بردارد.

سرهنگ علی پور اضافه کرد: تشدید و تقویت نظارت بر فعالیت عطاری ها و بازار سیاه داروها و قرص های روانگردان از ضروری ترین اقداماتی است که می تواند نقش چشمگیری در کاهش دسترسی جوانان و نوجوانان به مواد نوظهور داشته باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان