رودبار- کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان رودبار یک خرس قهوه ای گرفتار در فنس باغی را آزادسازی، تیمار و سپس رهاسازی کردند.

دریافت 16 MB

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهی تکرمی اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارشی از گرفتار شدن یک قلاده خرس قهوه ای در فنس باغات کشاورزی روستای ییلاقی لاکه رودبار، اکیپ کاملی از یگان حفاظت و کارشناسان محیط زیست رودبار سریعاً در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی اوضاع، با رؤیت خرس گرفتار شده در تله گراز که با جدا کردن تله به سمت باغات حرکت کرده و در فنس باغ گرفتار شده، نسبت به هماهنگی برای اعزام تیمی به محل حادثه که خارج از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست بود اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار اظهار داشت: به دلیل استرس وارده به حیوان امکان مقیدسازی با ادوات زنده گیری و بیهوشی ابتداً مقدور نشد و در نهایت با همکاری اهالی روستای لاکه و مدیریت صحنه استرس حیوان کاهش یافت و با استفاده از دارت و سلاح بیهوشی,، خرس قهوه ای بیهوش شد.

وی ادامه داد: دامپزشک اداره کل محیط زیست گیلان نیز ضمن معاینه فیزیکی و اقدامات درمانی لازم و چک کردن علائم حیاتی و پس از تأیید اینکه زخم حیوان جدی نیست و قابلیت رهاسازی را دارد، خرس را به زیستگاه مناسب و خارج از باغات منتقل و پس از به دست آوردن هوشیاری کامل رهاسازی کردند.

فرهی از همکاری خوب مردم لاکه برای حفظ تنوع زیستی و حفاظت از محیط زیست که با اطلاع رسانی به موقع و تلاش کافی و تمکین از راهکارهای کارشناسان از تلف شدن حیوان جلوگیری نمودند تشکر ویژه نمود.

خرس قهوه ای بزرگترین گوشتخوار ایران است که ممکن است تا ۳۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان