ایتنا - با توجه به اینکه ماسک در زمان ورود به مذاکرات برای خرید توئیتر با پرداخت 1 میلیارد دلار به عنوان هزینۀ انصراف از تصاحب موافقت کرده بود، در صورت شکست در این پرونده وی ناچار به پرداخت آن خواهد شد.

دعوای ایلان ماسک با توئیتر ابعاد جدیدتری یافته و ظاهراٌ قصد متوقف شدن هم ندارد. ماجرای ماسک با توئیتر، که از ماه آوریل شروع شده بود، ابتدا با این ادعا متوقف شد که ماسک 51 ساله از برآوردهای این شرکت، مبنی بر این که تنها 5% از اکانت‌های توئیتر توسط ربات‌ها اداره می‌شوند، متقاعد نشده بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، تازه‌ترین شواهد ارائه شده به دادگاه گویای آن است که ثروتمندترین مرد جهان ممکن است نه به خاطر نگرانی‌ها درباره ربات‌ها یا درباره قیمت سهام تسلا، بلکه به خاطر اینکه باور داشته است که جنگ جهانی سوم در آستانه در گرفتن است از این معامله پا پس کشیده است.
 
این اتهامات جدید بر پایه یک رشته از پیام‌های است که این میلیاردر ظاهراٌ به بانکدار مورگان استنلی، که در تلاش‌های ماسک برای تامین پول لازم برای این تملک دخیل بود، ارسال کرده بود. انتظار می‌رفت که این بانک 13 میلیارد دلار بودجه در اختیار ثروتمندترین مرد جهان قرار خواهد داد.
 
این پیام‌ها توسط یکی از وکلای توئیتر در دادگاه قرائت شدند. ماسک متهم شده است که این پیام را فرستاده است: «بگذار چند روزی سرعت پیشرفت کار کند شود. سخنرانی پوتین در فردا واقعاٌ مهم است. اگر قرار باشد به سمت جنگ جهانی سوم برویم خرید توئیتر معقولانه نخواهد بود».
 
سخنرانی موردنظر به سخنرانی روز پیروزی 9 مه ولادیمیر پوتین مربوط می‌شود. مناسبت مذکور یادبودی برای نقش‌آفرینی شوروی در پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود. این سالگرد برای روسیه بسیار مهم است و شامل رژه نظامی در مسکو می‌شود. در آن زمان سه ماه از جنگ در اوکراین می‌گذشت، و روسیه نتوانسته بود هیچ یک از اهداف کلیدی خود را محقق کند. با وجود تحریم‌ها و تنش شدید، پوتین در طی این سخنرانی علیه غرب اعلان جنگ نکرد، ولی تاکید کرد که بر این باور است که جنگ اوکراین «تنها تصمیم درست» بوده است و غرب را متهم به توطئه‌ برای حمله به روسیه متهم کرد.
 
وکلای ماسک را «کاملا پوچ» دانسته و آن را رد کردند و گفتند که سری کامل پیام‌های رد و بدل شده بین ماسک و بانکدار مورگان استنلی این اتهام که ماسک به خاطر نگرانی‌ها درباره جنگ جهانی سوم از این معامله منصرف شده است را مردود خواهد کرد.
 
به هر حال با توجه به اینکه ماسک در زمان ورود به مذاکرات برای خرید توئیتر با پرداخت 1 میلیارد دلار به عنوان هزینۀ انصراف از تصاحب موافقت کرده بود، در صورت شکست در این پرونده وی ناچار به پرداخت آن خواهد شد، هرچند که وی در تلاش است اینگونه استدلال کند که وی به خاطر عدم ارائه کامل اطلاعات از سوی توئیتر مکلف به پرداخت این هزینه نیست.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان