مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی استان گیلان گفت: ۳۷ درصد نخ مورد استفاده در تولید فرش ماشینی کشور در استان گیلان تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت تولید انواع ظروف چینی و ۲ شرکت نساجی مستقر در حومه شهرستان رشت، اظهار کرد: ۲ کارخانه بزرگ ریسندگی گیلان با تکنولوژی جدید ۳۷ درصد نخ مورد استفاده در تولید فرش ماشینی کشور را تامین می کنند و این ظرفیت قابل افزایش است.

وی با اشاره به واردات ۱۷ هزار تن نخ از ترکیه به کشور گفت: در سال جدید در مدت مشابه فقط ۱۶۴ تن نخ وارد شده که نشان از افزایش میزان تولید و تأمین نیاز بازار داخل کشور به واسطه ارتقای توان واحدهای تولیدی داخلی را دارد.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به وجود ظرفیت بالقوه تولید نخ در کشور و بویژه در استان گیلان ادامه داد: با ورود ماشین آلات با تکنولوژی به روز و با افزایش تولید، علاوه بر تأمین نیاز داخلی چشم اندازی در خصوص صادرات نخ نیز داشته باشیم.

پورحیدری با اشاره به وضعیت شرکت ریسندگی گیلان و ریسندگی پرتو بیان کرد: اشتغال این شرکت ها بالغ بر ۵۰۰ نفر به طور مستقیم است و در سه شیفت مشغول به فعالیت هستند و سالانه 8 و نیم هزار تن تولید نخ دارند و علاوه بر تولید نخ فرش ماشینی نخ مخصوص تریکو را نیز تولید می کنند.

وی همچنین در حاشیه بازدید از شرکت چینی پارس عنوان کرد: این شرکت یکی از برندهای معتبر کشوری تولید ظروف چینی در سطح ملی است و به دلیل تولید محصولات با کیفیت، علاوه بر فروش در بازار داخل، در صادرات به کشورهای همسایه نیز ید طولایی دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/س

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان