رشت- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت گردو از چهار هزار و ۱۳۹ هکتار از باغات استان گفت: پیش بینی شده امسال رشد ۱۵ درصدی در میزان تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر پارسافر بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت گردو از چهار هزار و ۱۳۹ هکتار باغ در استان گیلان اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از ۷ هزار و ۳۷۰ تن گردو برداشت شود.

وی به فعالیت ۱۹ هزار و ۷۰ باغدار گیلانی در زمینه برداشت گردو اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی این میزان گردوی برداشت شده ۶۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رشد ۱۵ درصدی برداشت گردو از باغات استان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خوب و بارش به موقع باران امسال شاهد رشد تولید گردو خواهیم بود.

پارسافر زمان برداشت گردو از باغات گیلان را از اواخر شهریور ماه تا نیمه اول آبان عنوان و اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان گیلان با دادن نهال یارانه ای و ارقام مناسب و سازگار در مناطق مختلف گیلان از باغداران حمایت می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باغات گردو بیشتر شهرستان های رودبار، املش، تالش، سیاهکل و رودسر قرار دارد، ادامه داد: گردو در ارتفاعات و نواحی کوهستانی به خوبی رشد می کند، عمده کشت گردو در قالب درختان پراکنده در حاشیه باغ ها و اطراف منازل مسکونی روستایی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان