به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان رونمایی از مستند کمک های یک هزار و ۵۱۳ کامیون گیلانیان و رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و ۳۰ عنوان کتاب صوتی در هفته دفاع مقدس صورت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سرهنگ حسن حبیبی ظهر امروز در نشست خبری دفاع مقدس با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس آن را فرصتی طلایی برای تکریم از  اقتدار آفرینان ایران بزرگ دانست  و اظهار کرد: دفاع مقدس جامع ترین جلوه همبستگی مردم ایران را در بر داشته است، در این میدان هم مردم گیلان نقش ویژه ای ایفا کردند و بیش از یک صدهزار رزمنده را  در جنگ حق علیه باطل  حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد جمعیت فعال گیلان در آن زمان در دفاع مقدس نقش میدانی داشتند، گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها شکست دشمن متکی به قدرت های منطقه ای نبود بلکه حاکم شدن تفکر و منطق جدید مقاومت  در دنیا و منطقه بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان  با تأکید براینکه آزادی خواهان جهان با الگو گرفتن از ایستادگی های رزمندگان اسلام به مقابله با ظلم و استعمار جهانیان، افزود: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را در آغازین روز از دفاع مقدس را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه  شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقاوم هستیم» است، که نشان از روحیه مقاوم و ایستادگی ایران اسلامی دارد، افزود: بیش از چهار هزار برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می شود که این برنامه ها در بیش از دو هزار و ۵۰۰ پایگاه بسیج برگزار می شود.

حبیبی با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و نمایش تجهیزات سبک نیروهای مسلح در میدان شهدای ذهاب  برپا خواهد شد، گفت: یادواره شهدای اقشار برگزار و نشست سنگرسازان بی سنگر به طور متمرکز در لنگرود برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان دفاع مقدس را محل وحدت و وفاق همه نهادها دانست و گفت: محافل انس با قرآن و دفاع مقدس،افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای شهید چمران، رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و ۳۰ عنوان کتاب صوتی انجام خواهد شد.

حبیبی با اشاره به  برگزاری یادواره چهار هزار روحانی شهید بیان کرد: هشتمین کنگره ادبیات پایداری رونمایی از جشنواره سرود کشوری را خواهیم داشت و ویژه برنامه سروقامتان، زنگ ایثار و مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه و اختتامیه داستان نویسی و تاریخ شفاهی در هفته دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه فراخوان همکاری در طرح های پژوهشی و حمایت از پایان نامه های ارشد و دکتری در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان قرار دارد، افزود: پروژه کسری خدمت برای دانشجویان که در رشته های هنری، معماری، اپلیکیشن، تدوین و ترجمه کتاب و طراحی سایت یا طراحی مدل فعال را از برنامه های بنیاد قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه در برگزاری خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس  از رزمندگان دفاع مقدس روستاها استفاده دعوت کردیم، گفت: مراسم تجلیل از هنرمندان،رونمایی از مستند کمکهای هزار و ۵۱۳ کامیون گیلانیان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه رونمایی از فصلنامه ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد، افزود: نشست های جهاد تبیین و کرسی های آزاداندیشی نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان