سفری خاص به بهشت اطراف شیراز

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۰:۱۵ چاپ کد خبر: 178027

آن که نشنیده‌ست هرگز بوی عشق *** گو به شیراز آی و خاک ما ببوی

این بیت شعر را از زبان کسی می‌شنوید که بعد از سفر به شیراز، یکی از عاشقان این شهر شده است! من که می‌گویم شیراز شکرانه آفرینش است؛ شهر زیبایی‌های خاص و شهر یادمان‌های باستانی! گویی خداوند سرحوصله و بادقت، تمام المان‌های زیبایی را در آفرینش این شهر به کار برده تا هرگاه دلمان هوای بهشت به سرش زد، به شیراز سفر کنیم. یک بار بیشتر به شیراز سفر نکرده‌ام؛ اما اگر بخواهید می‌توانم تا روزها خاطرات این سفر را بازگو کنم و به شما اطمینان دهم که هیچ‌یک از خاطرات دو بار تکرار نخواهد شد.

لذت سفر به شیراز و تماشای جاهای دیدنی آن به قدری زیر زبانم مزه کرده که به دنبال فرصتی دیگر برای سفر به این شهر و گذراندن ساعاتی خوش و لذت‌بخش در آن هستم. شاید همراهی شما با این نوشته باعث شود تا در پایان راه شما نیز به یکی از طرفداران پروپاقرص شیراز تبدیل شوید.

سفر به شیراز؛ سفری که هیچگاه فراموش نخواهید کرد!

سفر به شیراز برای من یک اتفاق بود، یک تصادف و شاید هم یک رخداد عالی! در هر حال من به میل خودم به شیراز نرفتم و حتی راستش را بخواهید به میل خودم هم آن‌جا را ترک نکردم. فکر می‌کنم عشق به سفر و گردش در وجود همه ما وجود دارد؛ اما تنها برخی افراد این حس را در خود پرورش می‌دهند و عده بسیار زیادی تسلیم شرایط و محدودیت‌ها شده و این احساس ناب را در خود نابود می‌کنند.

هر سفر چیزی به شما خواهد بخشید و در پایان هر سفر به وضوح خواهید دید کسی که پای در این شهر گذاشته، با کسی که آن را ترک می‌کند بسیار متفاوت است! این سفر کردن است که آدمی را پخته‌تر می‌کند و به قول ابن بطوطه: «ممکن است در آغاز سفر شما حرفی برای گفتن نداشته باشید؛ اما سفر در پایان از شما یک نویسنده می سازد».

جاهای دیدنی شیراز؛ ماجراجویی در بهشتی زمینی!

شیراز شهر جاذبه‌های دیدنی و بهشتی تماشایی است که سفری به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد. از آنجایی که اولین بار بود وارد این شهر بهشتی می‌شدم و از شیراز تنها نام حافظیه و سعدیه برایم آشنا بود، در انتخاب اولین مکان دیدنی سری به حافظیه زدم. تصاویر حافظیه را چندین و چند بار در کتاب‌ها، مجلات و حتی تلویزیون دیده بودم؛ اما راستش دیدن این بنا از نزدیک حال‌وهوای دیگری داشت.

بعد از گشت‌وگذاری پر از لذت در میعادگاه عاشقانه حافظ، راهی سعدیه شدم تا دیداری با این شاعر پرآوازه نیز داشته باشم. با وجود اینکه آدم خیلی اجتماعی نیستم؛ اما مردمان شیراز به گونه‌ای با من رفتار می‌کردند که گویی سال‌هاست با هم آشنا هستیم و من رفته‌ام تا سری به آن‌ها بزنم.

در همین گیرودار، با فردی از اهالی شیراز آشنا شده و باب دوستی آغاز کردیم! از آنجایی که من هیچ کجای شهر را نمی‌شناختم، قرار بر این شد تا با دوست جدیدم گشتی در شهر زده و برای رفتن به جاهای دیدنی شیراز از او کمک بگیرم. دروازه قرآن، آرامگاه شاهچراغ، باغ نارنجستان، باغ دلگشا، ارگ کریم خان، باغ جهان‌نما، بازار وکیل، مسجد نصیرالملک و تخت جمشید، زیباترین دیدنی‌هایی بودند که به همراه دوست جدیدم از آن‌ها بازدید کرده و تجربه چند روز پر از لذت را به خود هدیه دادیم.

روستاهای شیراز؛ تابلوهایی زیبا از نقاشی خلقت!

بعد از اینکه چند روزی را مهمان دوست جدیدم بودم و از جاهای دیدنی زیبای شهر بازدید کردم، تصمیم بر این شد تا برخی از زیباترین روستاهای شیراز را شناخته و سری به آن‌ها بزنیم. بدون اغراق بگویم که انتخاب بهترین روستای شیراز برای سفر کار بسیار سختی است؛ زیرا آنچه خوبان همه دارند، روستاهای شیراز یک‌جا دارند. سفر به روستاهای شیراز با طبیعتی بکر، بناهایی باستانی، صدای زندگی‌بخش چشمه‌ها و آبشارها و آشنایی با مردمانی از جنس مهربانی، سفرتان را به قدری لذت‌بخش خواهد کرد که به هیچ وجه دوست نخواهید داشت آنجا را ترک کنید.

در ابتدا بعد از خروج از شهر، سری به پارک دراک شیراز، یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های ایران زده و ساعاتی فارغ از هرگونه هیاهو را در آن به سر کردیم. هوای تمیز این بوستان در کنار طبیعت خاص ومنحصربه‌فرد آن، این پارک را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اطراف شیراز تبدیل کرده و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کرد.

در میان زیباترین روستاهای شیراز، کوهمره سرخی شیراز بیشتر از همه توجه مرا به خود جلب کرد. این ناحیه زیبا، رودها و چشمه‌های فراوانی را در دل خود جای داده و به همین دلیل سرشار از سرسبزی و عطر خاک نم‌خورده‌ای است که مشامتان را نوازش داده و شما را در لذتی غیرقابل وصف غرق می‌کند. وجود رودخانه، آبشار و جنگل کوهمره سرخی شیراز باعث زیبایی خاص این منطقه شده که حتما باید با چشمان خودتان ببینید.

مجله گردشگری یول بیر؛ همراهی همیشگی برای سفرهایی خاص!

هرگاه که موقعیت سفر ندارم و دلم می‌گیرد، به سفرنامه‌ها و مجلات گردشگری پناه می‌برم. سفر بر فراز کلمات هم یک نوع گردش به حساب می‌آید، اینطور نیست؟ در این مواقع، گوشه دنجی برای خودم پیدا می‌کنم، فنجانی چای برای خودم می‌ریزم، سفرنامه‌ای در دست گرفته و بر فراز کلمات به جاهای دیدنی شهرهای مختلف سر می‌زنم تا زمانی که مجبور به سفر شدم، حداقل با جاهای دیدنی هر شهر آشنا باشم.

مجله گردشگری یول بیر مجموعه‌ای از گردشگران حرفه‌ای و افراد دوستدار محیط‌زیست را گرد هم آورده و با ارائه اطلاعات مفید و راهکارهای مفید سفر به شهرهای مختلف، همراهی همیشگی برای سفرهای خاص شما خواهد بود. قبل از سفر به هر شهر و قبل از این که همچون من وارد شهری شوید که هیچ چیز راجع به آن نمی‌دانید، سری به مجله گردشگری یول بیر زده و بعد از آن خود را برای یک سفر خاص، منحصربه‌فردو جذاب آماده کنید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان