به گزارش لنگرخبر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ظهر دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی بلندپایه وارد نیویورک شد، در جمع خبرنگاران و در بدو ورود در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کردم. در این سفر طبیعتا با توجه به فرصتی که وجود دارد به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت و نقطه نظرات را به اطلاع شرکت کنندگان و کسانی که شنونده این سخن و پیام باشند، خواهم رساند.

آیت‌الله رئیسی افزود: سازمان ملل متحد حقیقتا باید سازمان ملل باشد و نباید سازمان دول قدرتمند باشد و ما هم مواجه هستیم با یک سری از مشکلات و مسائل جهانی که طبیعتا در اینگونه نشست‌ها می‌توان نسبت به آن بحث کرد و به دنبال راهکار بود.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران گفت: طبیعتا هم مشکل، مشکل عمومی است و هم باید راهکارش با خرد جمعی و با مشورت عمومی باشد.

آیت‌الله رئیسی افزود: برای مثال، موضوع تحریم به عنوان حربه‌ای که قدرت‌های بزرگ به دست گرفتند برای اینکه بخواهند بر ملت‌ها فشار بیاورند و در مقابل کشورهای دیگر هم رفتار متقابل خواهند کرد و نتیجه این قضیه این است که با صلح و آرامش و با امنیت در تضاد است و به نحوی ملت‌ها متضرر خواهند شد و ضرر خواهند کرد.

رئیس‌جمهور گفت: موضوع دوم مسأله تروریسم است که امروز موجب بسیاری از آوارگی‌ها در جهان شده است و حمایت‌هایی که از جریان‌های تروریستی می‌شود، موضوع جنگ و خونریزی است که همه با جنگ مخالفند و ما هم با جنگ مخالف هستیم و باید در این رابطه این مباحث مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایش را هم عرض کردم که خرد جمعی است که باید بحث شود.

آیت‌الله‌رئیسی افزود: همگی این‌ها، جلوه‌های یک‌جانبه‌گرایی در جهان است، یعنی نتیجه یک‌جانبه‌گرایی این است که اینگونه مسائل که امروز جامعه و جوامع بشری را رنج می‌دهد.

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: انشاء‌الله در اینگونه نشست‌ها با نگاه به حل مشکل باید مسائل را دنبال کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان