به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شورای شهر دور ششم رشت پس از استعفای ناگهانی احمدی شهردار اسبق رشت، به ناچار در چرخه انتخاب شهردار قرار گرفت و در نهایت در هفتم مهرماه سال ۱۴۰۰ با امیر حسین علوی توسط شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شد. 

اما پس از چند ماه، زمزمه های نارضایتی شورا از عملکرد شهردار به گوش رسید و خلاصه پس از چندین مرحله طرح سوال و یک مرحله استیضاح ناموفق، در هیجدهم تیر ماه سال جاری علوی استیضاح و برکنار و سید مجتبی خدمت بین دانا به عنوان سرپرست شهرداری رشت از سوی شورا انتخاب شد. 

پس از برکناری پر حرف و حدیث علوی، مباحثی از سوی برخی اعضای شورا، مطرح و شکایتی به هیئت تطبیق فرمانداری رشت ارسال شد که پس از تشکیل جلسه هیئت تطبیق فرمانداری رشت در ۲۲ تیر ۱۴۰۱، سلامت روند استیضاح توسط این هیئت تایید و رای به برکناری علوی صادر کرد. 

این اتفاق زمینه ساز بیرون زدن زخم کهنه اختلافات داخلی برخی از اعضای شورای شهر با یک دیگر شد و قائله به اینجا ختم نشد و علوی برای دفاع از خود با طرح شکایتی در دیوان عدالت اداری در نهایت در ۲۲ شهریور طی حکمی از سوی یکی از شعبات دیوان به عنوان شهردار رشت فعالیتش را آغاز کرد. 

چند روزی است که با حکم دیوان، علوی به عنوان شهردار رشت مشغول به کار شده و مجددا شاهد قیل و قال و هیاهوی رسانه ها به استناد مباحث ناتمام و کش دار مطروحه طرفین دعوی هستیم و در این میان مردم، تماشاگران بی ادعایی هستند که دغدغه ای به غیر از رفع مشکلات شهرشان و بازگشت رشت به جایگاه نخستین ها ندارند. 

رشت در سایه بی کفایتی ها و سوءمدیریت های پیشینیان با مشکلات و دغدغه های بزرگی از جمله کوه زباله سراوان، زباله های متعفن رشت، وضعیت نامناسب رودخانه ها و همچنین معضلات ترافیکی دست به گریبان است. 

رشت این روزها برای حرکت در مسیر توسعه و بالندگی، برای رفع مشکلات رودخانه هایش، برای ساماندهی سراوانش و برای هر کار کوچک و بزرگ دیگر، آرامش می خواهد، پس بهتر است اعضای شورای با یک دیگر به جای برجسته سازی مسائل کوچک همچون روزهای ابتدایی شروع فعالیت شورای ششم رشت، در سکوت و آرامش در یک نشست دوستانه با شهرداری سنگ هایشان را وا کنند و با تمکین به قانون برای ساختن مجدد رشت تلاش کنند.

به راستی مردم رشت خسته از دعواهای زرگری اعضای شورا و شهرداری بوده و کاری به حواشی ندارند و انتظار دارند حالا که دولت در گیلان به دنبال اتفاقات ماندگار خدمتی است شورا و شهرداری نیز با حفظ همدلی نهایت بهره برای اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی و برداشتن گام های بلند توسعه ای را بردارند که قطعاً تحقق این امر ابتدا در سایه حفظ وحدت بین اعضای شورای اسلامی شهر با یک دیگر و در ادامه با شهرداری میسور می شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان