رشت- جانشین فرمانده انتظامی گیلان از تخریب اموال عمومی و اموال شهروندان در اغتشاشات شب گذشته رشت خبر داد و گفت: در این اتفاقات آمبولانس اورژانس آتش زده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین حسن پور اظهار کرد: شب گذشته ۳۹ نفر از معترضانی که به بهانه مرگ «مهسا امینی» در سبزه میدان رشت و خیابان های اطراف آن و همچنین میادین معلم، مادر و سرگل و خیابان های اطراف آن تجمع کرده و شعارهای هنجار شکن سر می دادند و اموال عمومی را تخریب می کردند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه معترضان شب گذشته یک دستگاه آمبولانس، یک خودروی سمند نیروی انتظامی و چند دستگاه موتورسیکلت نیروهای بسیجی را آتش زدند، افزود: شیشه های چند بانک را شکستند و به اموال عمومی نظیر علائم راهنمایی رانندگی، صندوق های صدقات و سطل های زباله خسارت جدی وارد کردند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: تعرض این افراد فقط خسارت به اموال عمومی نبود بلکه به اموال شهروندان هم تعرض کردند و شیشه های چند مغازه را شکستند.

وی ادامه داد: جمعی از این معترضان دیشب مسجد حجت ابن الحسن (معروف به خورگامی) را آتش زدند که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی این آتش سوزی در دقایق اولیه مهار شد.

سرهنگ حسن پور اضافه کرد: دیشب ۵ نفر از نیروهای بسیجی و پلیس در درگیری با معترضان در رشت زخمی شدند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان