رشت- استاندار گیلان بومی کردن نظام تعلیم و تربیت را یکی از الزامات تحول آموزشی برشمرد و گفت: خروجی آموزش و پرورش باید مطابق با اهداف بالادستی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به جایگاه مهم این سازمان و مربیان و معلمان در جامعه اظهار کرد: معلمان باید نیروهای جدید را به شکلی آموزش دهند که بتوانند حیات طیبه را طی کرده و ناپاکی ها را کنار بگذارند و موجبات توسعه جامعه اسلامی را فراهم کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس باید با سلامت جسم و روح همراه باشد، تصریح کرد: نگاه تحولی به حوزه آموزش و پرورش معمولاً با حقوق و مزایا هدف گیری می شود در صورتی که بومی کردن نظام تعلیم و تربیت یکی از الزامات تحول آموزشی است که اگر به شکل کامل اجرایی می شد شاهد مشکلات امروزی نبودیم.

وی با بیان اینکه تحولات آموزش و پرورش باید بر اساس اسناد بالادستی اجرایی شود، ادامه داد: شکوفایی استعداد دانش آموزان و به کار گیری معلمان کار آزموده امری مهم است که باید مورد توجه مدیران این حوزه قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه هر کشوری بر اساس یک فرهنگ و اعتقادی شکل گرفته و سند ۲۰۳۰ که توسط غربی ها نوشته شده نباید در کشور ما اجرایی شود، گفت: سند ۲۰۳۰ برای تضعیف سند تحول بنیادین ترویج یافته تا فرزندان این کشور بر اساس اهداف نظام آموزش و پرورش تربیت نشوند لذا معلمان مراقب باشند.

وی با اشاره به اینکه هر پولی که در حوزه آموزش و پرورش خرج شده نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، بیان کرد: خروجی آموزش و پرورش باید مطابق با اهداف بالادستی باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه دستگاه های دولتی املاک مازاد را شناسایی و واگذاری کنند، افزود: البته سخت گیری های بیشتری در این باره در حوزه آموزش و پرورش اعمال می شود اما ساختمان های مازاد با اعمال نظارت کافی در اختیار مدارس نیازمند و دارای کمبود کلاس قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه سواد رسانه ای دانش آموزان در شرایط فعلی باید ارتقا یابد، تصریح کرد: تجهیزات پیشرفته آموزشی در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان