رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: بیش از ۳۸ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی امروز راهی مدرسه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فائزی صبح پنج شنبه در مراسم زنگ شکوفه ها گفت: بیش از ۳۸ هزار دانش آموز کلاس اول در گیلان برای تحصیل علم و دانش همزمان با دانش آموزان دیگر استان ها به مدارس رفتند.

فائزی با اشاره به بازگشایی مدارس از روز شنبه دوم مهرماه در استان گیلان همزمان با سراسر کشور اضافه کرد: ۳۷۴ هزار و ۵۰۹ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از روز شنبه سال تحصیلی جدید را در گیلان آغاز می کنند.

وی به آمادگی آموزش و پرورش استان گیلان برای آغاز سال تحصیلی اشاره و اظهار کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی آماده پذیرایی از دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه ۵۱ درصد دانش آموزان کلاس اولی پسر و ۴۹ درصد دختر هستند، ادامه داد: ۹۹ درصد مدارس گیلان به تهویه مناسب مجهز شده اند.

وی همچنین به پیش بینی تغذیه رایگان برای دانش آموزان گیلانی اشاره و با بیان اینکه برای این منظور ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی تخصیص یافته است، افزود: این طرح با اولویت مدارس کم برخوردار، دانش آموزان روستایی، عشایری و مناطق کم تر توسعه یافته و همچنین دانش آموزان ابتدایی اجرایی می شود.

فائزی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مواد غذایی در سال تحصیلی جدید به مدارس شبانه روزی گیلان تصریح کرد: مواد خوراکی شامل شیر، کلوچه، نان، پنیر، میوه و دیگر مواد خوراکی برای رونق اقتصادی گیلان از کارخانه های بومی استان خریداری می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان