در نشست بررسی اتفاقات اخیر کشور به فقر گفت وگو در گیلان و سناریوهای اخیر اعتراضی در کشور اشاره و درباره پشت پرده اعتراضات و نقش سلبریتی ها همچنین زنان نکاتی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روح الله منعم در نشست تبیینی رسانه ای تحلیل حوادث اخیر که با حضور اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه در سالن جلسات بسیج دانشجویی برگزار شد با اشاره به اینکه وقتی از جمهوری اسلامی صحبت میشود یعنی در خصوص شبکه حکمران جمهوری اسلامی صحبت می شود، اظهار کرد: ویترین قدرتمند بین المللی منجر به تلاش دشمن بر روی هسته های فکری این ویترین قدرتمند یعنی جوانان شده تا پشتوانه جوانان نظام را مورد آسیب قرار دهد. 

وی با بیان اینکه باید متولیان امور جوانان موضوع حفظ این هسته فکری یعنی جوانان را جدی بگیرند، گفت: رهاسازی قشر جوانان منجر به آسیب هایی شده و باید بازنگری جدی صورت بگیرد، دنیای امروز که دنیای تصویر است فرصت نمادسازی را از بین بردیم و تلاشی در این حوزه نداشتیم. 

استاد دانشگاه با بیان اینکه جریان های فکری ما طعمه جریانات انحرافی قرار گرفته است، افزود: نهادینه شدن ارزش های انقلاب اسلامی باید در دستور کار قرار بگیرد در حوزه انتقال داده ها و ارزش ها به نسل جدید کم کاری صورت گرفت. 

کارشناس فرهنگی با بیان اینکه باید روی جوانان برنامه داشت چرا که رهبری وظیفه گام دوم را بر دوش جوانان گذاشته است، تصریح کرد: حوزه مدیریتی یکی از موضوعات است که باید برای آن چاره ای اندیشید در جریان مدیریتی ما جریان فکری مکتب ساز و جریان فکری فاکتورساز وجود دارد که جریان فاکتورساز منجر به آسیب های جدی می شود. 

وی با بیان اینکه مغز متفکر ساز و جریان ساز ولایت مورد توطئه دشمن است، گفت: باید در ترویج تفکر مکتب ساز تلاش مضاعف صورت بگیرد تا ارزش های انقلاب اسلامی نسل به نسل منتقل شود. 

تهدیدات دشمن در برابر فرصتهای قدرت ساز ایران اسلامی
عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی برای تمدن نوین اسلامی فرصت سازی کرده که در مقابل آن دشمنان شکل گیری تمدن نوین اسلامی، تهدیداتی را به جمهوری اسلامی تحمیل کرده است، اظهار کرد: اغتشاشات خیابانی نیز یکی از بخشهای تهدیدات بدخواهان است تا وجهه مردمی این نظام را تحت شعاع قرار دهد. 

عمران علیزاده با اشاره به اینکه تشیع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی وحضور پرشور در انتخابات وجهه مردمی نظام را نشان داده که منجر به تهدیدات مختلف دشمن علیه این وجهه می باشد، افزود: بخشی از تهدیدات این روزها، ناشی از عظمت حضور شیعیان در راهپیمایی اربعین بوده لذا همه این تهدیدات همواره در برابر فرصتهایی است که نظام در خصوص موضوعات مختلف ایجاد می کند. 

وی با مقایسه اغتشاشات اخیر با اغتشاشات سال ۸۸ گفت: وقوع اغتشاشات اخیر نه سیاسی است نه اقتصادی است و عده ای صرف ایجاد بی نظمی در جامعه را برای فروپاشی نظام و تجزیه ایران دنبال می کنند

علیزاده اغتشاشات خیر را به چهار گروه لیدرها، هم صداشدگان، سکوت کنندگان و مخالفین اغتشاشات و همراهان نظام تقسیم کرد و افزود: امروز دشمن از حربه فوت یک خانم برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره برده که با بصیرت مردم هوشیار ایران اسلامی نقش بر آب شد. 

وی با بیان اینکه بدخواهان نظام از جنبش های زنان، انتخابات و اقتصاد برای رسیدن به اهداف خود بهره میبرند، گفت: مدیریت کلان برای این سه محور باید به طور کلان برنامه داشته باشد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه با انتقاد از دستگاه های فرهنگی که برای اجرای قانون پای خود را کنار کشیدند و تنها به دوش نیروی انتظامی گذاشتند، افزود: قانون حجاب اسلامی اجرایی خواهد شد اما با هم افزایی و هم پوشانی همه دستگاه ها باید انجام شود. 

پلیس را قربانی غوغاسالاری نکنید
مجید قنبر دوست نیز در این نشست با اشاره به اینکه اتفاقات زیر با محور روبنا و زیربنایی مورد ارزیابی قرار داد، اظهار کرد: قوانین را روی عرف های متغیر نباید برنامه ریزی کرد لذا حجاب یک قانون ملی و دینی است که با عرف متغیر در تضاد است. 

مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه پلیس با مسئله حقوقی حجاب کار دارد و به جز قانونی یا غیر قانونی بودن مسئله ای، به وجوه دیگری کاری نداردیعنی درمان یک مشکل با وظیفه ذاتی پلیس متفاوت است، تصریح کرد: نگاه حکمرانی و نگاه جامعه به پلیس باید اصلاح شود، در این ارزیابی، پلیس باید در آشوب بیشترین چوب را بخورد و خویشتن داری کند تا از عنوان پلیس خوب یاد شود، این نگاه اشتباه است در صورتی که آشوب خط قرمز پلیس است و پلیس را نباید قربانی غوغاسالاری کرد. 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پلیس نیاز به حمایت قوه قضاییه دارد و تضعیف پلیس تضعیف قانون و نظام است، افزود: جامعه امروز ما شبه مدرن، عجین با فرهنگ سرمایه داری شده اما منتقد نظام طبقاتی است و نگاه سیاسی سکولار دارد، این جامعه شبه مدرن عنصر انفجار رسانه منجر به جنگ شناختی در جامعه شده و محصول این جنگ های شناختی جنبش های بی سر است یعنی خواص دارد اما لیدر ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی نیز با بیان اینکه اغتشاشات اخیر اتفاقی بود که در دل یک پروژه رقم خورد، اظهار کرد: ابزار اجرایی این پروژه نیز زنان هستند لشکر جدید آمریکایی ها زنان هستند و از مدتها پیش سلبریتی ها نیز در این فضا قرار گرفتند و این پروژه ها را نیز بازیگری کردند.

روح الله پوراسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از ارزش های ایران توسط برخی گروه ها و جناح ها مورد آسیب قرار می گیرد، گفت: به محاق بردن بحث اربعین، القای تفرقه، سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک، از اهداف پروژه اخیر در ایران بود.

وی با بیان اینکه پیشرفت ایران اسلامی با فرصت هایی که دولت جدید ایجاد کرد منجر به اجرای چنین پروژه هایی برای به محاق بردن دستاوردهای قابل اتکای ایران بوده است، افزود: تصور نشود جمهوری اسلامی از بین برود نظام دمکرات شکل می گیرد، بلکه هدف تجزیه و ازبین رفتن ایران متمدن است .

سوءاستفاده دشمن از مسائل معیشتی

نعیمی نیز در این نشست با تأکید بر نگاه واقع بینانه به اتفاقات اخیر اظهار کرد: ما در اتفاقات اخیر شبه جنگ خیابانی می بینیم و رفتار خشونت آمیزی که این افراد نسبت به مردم دارند نیروهای آموزش دیده هستند و بخش قابل توجه غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مسائل  در اتفاقات سال های اقتصادی و معیشتی است، گفت: باید به تفکیک مسائل اقتصادی و سیاسی توجه داشت البته باید مباحث معیشتی و اقتصادی مردم رو حل کرد  تا بدخواهان از این مسائل سو استفاده نکند.

تلاش برای رفع فقر گفت وگو

حسین بهمنش جانشین سازمان بسیج اساتید استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در دانشگاه ها اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با  استمرار گفتمان سازی و گفتگو در بین جوانان  فقر گفتگو در دانشگاه ها از بین برود و فعالیت فرهنگی برای این قشر از جوانان مستمراً انجام شود.

لزوم ترویج سواد رسانه در جامعه

اسماعیل بلالایی جانشین کانون بسیج رسانه شهرستان رشت نیز در این نشست با اشاره به جایگاه رسانه در فرهنگ سازی در بین جوانان اظهار کرد: متحد کردن رسانه های داخل برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ضروری است.

وی با بیان اینکه جنگ روایت ها نیازمند رویکرد دفاع نرم و پیشتازی در روایت برای خنثی سازی توطئه های نرم دشمن است، گفت: عدم زمان سنجی درست مسئولیت در نحوه و زمان صحبت های مسئولین یکی از مسائلی است که منجر به آسیب های رسانه ای شده است.

جانشین کانون بسیج رسانه شهرستان رشت با انتقاد از نبود سواد رسانه و عدم گسترش این فرهنگ در سطح جامعه گفت: ولنگاری در حوزه فضای مجازی یکی از دغدغه های رهبری معظم است که باید با هوشیاری به این موضوع توجه ویژه صورت بگیرد.

به گزارش فارس این نشست به همت سازمان بسیج اساتید، سازمان بسیج رسانه و سازمان بسیج دانشجویی در راستای تبیین اتفاقات اخیر برگزار و به صورت مستمر در خصوص مسائل مختلف برگزار می گردد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان