ایتنا - امارات می خواهد تا کم تر از ۱۰۰ سال آینده یک شهر کامل در مریخ داشته باشد. پروژه های «متاورس» مربوط به آینده شبکه اینترنت و کار و زندگی در محیط های مجازی سه بعدی آنلاین است.

مرکز فضایی محمد بن راشد دبی، در حال کار روی یک پروژه بزرگ برای شبیه‌سازی زندگی انسان‌ها روی سیاره مریخ در متاورس است. این طرح، در چارچوب پروژه‌های «متاورس» تعریف می‌شود و بخشی از پروژه بزرگ‌تر امارات متحده عربی برای ساخت یک شهر کامل روی سیاه سرخ به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، امارات می‌خواهد تا کم‌تر از ۱۰۰ سال آینده یک شهر کامل در مریخ داشته باشد. پروژه‌های «متاورس» مربوط به آینده شبکه اینترنت و کار و زندگی در محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین است.

شبکه خبری العربیه روز سه‌‌شنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ به‌نقل از عدنان الرئیس، مدیر برنامه «مریخ ۲۱۱۷» مرکز فضایی محمد بن راشد، نوشت: از آنجایی که امارات، به اهداف پرچالشی برای اکتشاف به‌همراه انسان‌ها و ربات‌های می‌اندیشد، از ایده‌های نوآورانه برای رسیدن به اهدافی که نقطه عطفی در تاریخ حیات به‌شمار می‌رود استقبال می‌کند.

امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۷ از برنامه بلندپروازانه خود برای ساخت مکانی قابل زیست روی سیاره مریخ برای زندگی درازمدت انسان‌ها رونمایی کرد.

مرکز فضایی محمد بن راشد، در حال حاضر در حال ساخت یک شهر علمی بزرگ در شهر دبی است تا زندگی بر روی سیاه سرخ را شبیه‌سازی کند. ارزش این پروژه فضایی، ۱۳۶ میلیون دلار ارزیابی شده است.
 
مرکز فضایی محمد بن راشد دبی همچنین فضا‌پیمای «امید» (HOPE) را برای مطالعه جو سیاره مریخ به فضا اعزام کرده است.

این درحالی است که تنها هفت سال از بنیانگذاری سازمان فضایی امارات متحده عربی می‌گذرد. با این حال، امارات متحده عربی پنجمین کشور جهان است که ماموریت مریخی را دنبال می‌کند.

برنامه‌ها یا پروژه‌های فضایی امارات متحده عربی تنها پروژه‌های علمی بلندپروازانه نیستند و کارکردهای اقتصادی دارند. در حال حاضر، ۵۷ شرکت فضایی و پنج مرکز تحقیقاتی علوم فضایی در امارت متحده عربی فعال است که در مجموع بیش از ۳۲۰۰ شغل ایجاد کرده‌اند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان