رشت- مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۱۸ هزار دانش آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجو تحت پوشش این نهاد در استان هستند، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان در جشن عاطفه ها جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه جشن عاطفه ها همه ساله در آغاز سال تحصیلی جدید و با هدف کمک به نیازمندان برگزار می شود، اظهار کرد: این جشن امسال طی سه مرحله برگزار می شود و کمک های جمع آوری شده با عدالت بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۵ مرکز نیکوکاری برای جمع آوری کمک های جشن عاطفه ها آمادگی دارند، افزود: کد دستوری #۱ *۸۸۷۷* نیز برای افرادی است که می خواهند به صورت الکترونیکی کمک کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار دانش آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجو در گیلان تحت پوشش کمیته امداد هستند، تصریح کرد: چندین نفر از فارغ التحصیلان مقطع دیپلم که تحت پوشش کمیته امداد بودند امسال در رشته های پزشکی و دندانپزشکی قبول شدند.

اهرابی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان در جشن عاطفه ها جمع آوری شد، بیان کرد: امسال نیز ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا به امروز جمع آوری شده و مبالغ جمع آوری شده بر اساس عدالت بین نیازمندان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۲۴۹ مرکز نیکوکاری کار خدمات رسانی به مردم در نقاط محروم را انجام می دهند، گفت: بسیاری از افراد نیازمند به کمیته امداد مراجعه نمی کنند اما از آنجایی که نیکوکاری ما محله محور است آنها را شناسایی کرده و کمک رسانی می کنیم.

وی با اشاره به پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد گیلان در سال گذشته تصریح کرد: امسال این عدد به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اهرابی تاکید کرد: هر خانواده ای که جز ۵ دهک پایین بوده اما عضو کمیته امداد نباشند می توانند به ما مراجعه کنند و از تسهیلات خوداشتغالی بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده را از چرخه حمایت کمیته امداد خارج کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۶ نفر فرزند ایتام و محسنین در گیلان داریم، افزود: ۲۰۰ نفر فرزند فاقد حامی نیز اخیراً شناسایی شدند و از مردم درخواست داریم که برای حمایت از این فرزندان که آینده ساز کشور هستند با ما همکاری کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان