رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا پایان هفته در استان گفت: دمای هوای استان بعد از چند روز بارانی ۴ تا ۸ درجه افزایش می یابد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی ها نشان دهنده استقرار جوی پایدار در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته شاهد بارش های خوبی در استان گیلان بودیم، گفت: بعد از دو روز بارانی گیلانی ها تا پایان هفته شاهد استقرار جوی پایدار خواهند بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این شرایط جوی تا پنج شنبه در استان فعالیت می کند، افزود: در این مدت دمای هوای استان گیلان ۴ تا ۸ درجه سلسیوس افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آسمان اکثر مناطق استان گیلان صاف تا نیمه ابری، همراه با وزش باد جنوبی به ویژه در مناطق کوهستانی و کوهپایه ها پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه اسب وونی با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد خنک ترین منطقه گیلان در شبانه روز گذشته بوده است، ادامه داد: دریای خزر با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر تا پایان این هفته برای فعالیت های دریانوردی و گردشگری با احتیاط مناسب است.

وی افزود: دمای فعلی رشت مرکز استان گیلان ۲۵ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۷۵ درصد است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان