رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان با اشاره به آغاز برنامه های دومین کنگره شهدای گیلان از مردادماه امسال به مدت ۱۸ ماه، گفت: اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین کنگره شهدای گیلان را برگزار خواهیم کرد که با چهار پیش کنگره شهدای ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ غلامرضا ملک علیپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از استان های برجسته در حوزه ایثار و شهادت است، اظهار کرد: نهضت جنگل به رهبری شهید میرزا کوچک جنگلی که مینیاتوری از جمهوری اسلامی است، در گیلان تشکیل شد.

وی گیلان را یکی از استان های مجاهد در دوران دفاع مقدس دانست و گفت:با توجه به فاصله زیاد از جبهه ها تهدید خاصی متوجه گیلان نبود، اما ۱۲۱ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس داریم که براساس شاخص جمعیتی، جزو پنج استان اول در اعزام رزمندگان هستیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان با اشاره به جمعیت ۲.۹ درصدی استان گیلان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: گیلان با هشت هزار شهید ۳.۷ درصد جمعیت شهدا را به خود اختصاص داده است؛ همچنین ۲۲ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده داریم که از این حیث جزو شش استان اول کشور هستیم.

ملک علیپور نقش رزمندگان گیلانی در بسیاری از عملیات های دوران دفاع مقدس به ویژه کربلای۲، ۴ و ۵ و نصر و بیت المقدس و والفجر و… را ویژه و بارز دانست و افزود: رهبر انقلاب از شهدای گیلانی تعبیر به ستارگان درخشان دارند.

وی با بیان اینکه گیلانیان در جبهه مقاومت و دفاع از حرم نیز روحیه دفاع مقدس را از خودشان نشان دادند، تصریح کرد: پنج منطقه از ۹ منطقه استراتژیک سوریه با نقش آفرینی رزمندگان گیلان آزادسازی شد و فتح نبل و الزهرا جزو افتخارات رزمندگان گیلانی است.

رئیس کنگره هشت هزار شهید استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به نقش مردم در دوران دفاع مقدس گفت: پشتیبانی مردم گیلان از جبهه ها زبانزد است و اگرچه تا سال ۶۵ لشکر مستقل نداشتیم، اما کمک های مردمی از جبهه ها تداوم داشت.

ملک علیپور، با بیان اینکه گیلان ۱۳۹ خانواده تک فرزند پسر شهید و ۱۴ خانواده تک فرزند شهید و ۱۴ خانواده سه شهید و ۱۴۱ خانواده دو شهید داردف گفت: اولین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان در سال ۹۵ برگزار شد و جزو شاخص ترین کنگره های شهدای کشور بود لذا به زودی دومین کنگره شهدای استان را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به آغاز برنامه های دومین کنگره شهدای گیلان از مردادماه امسال به مدت ۱۸ ماه، بیان کرد: اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین کنگره شهدای گیلان را برگزار خواهیم کرد که با چهار پیش کنگره شهدای دانشجو، شهدای مدافع حرم، شهدای مداح و تبلیغات جنگ و شهدای کارمند برگزار می شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان از برگزاری هشت اجلاسیه مهم و ۸۰ کنگره شهرستانی شهدا خبر داد و افزود: تا زمان برگزاری اختتامیه کنگره ۸۰۰۰ بسته نوشت افزار در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد و مقرر شده ۸۰ واحد مسکن محرومین نیز به خانواده ها تحویل داده شود.

ملک علیپور برگزاری کنگره شهدا را فرصتی برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: تولید ۱۸ فیلم، سریال و مستند، اجرای ۱۸ نمایش خیابانی، تولید ۱۸ قطعه موسیقی و سرود، چاپ ۸۰ عنوان کتاب فاخر و… از دیگر برنامه هاست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان