مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با تاکید بر تلاش ها برای ثبت قطعی ماسوله در یونسکو گفت: ارزیاب یونسکو به مدت یک هفته در استان می ماند تا پرونده ها را تکمیل کند سپس به سازمان یونسکو ارسال می کند.

ولی جهانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سفر ارزیاب یونسکو در شهر تاریخی ماسوله اظهار کرد: «نعیمه بن کاری» از کشور عمان به عنوان نماینده یونسکو برای بررسی و انجام فرآیند نخستین مراحل ثبت جهانی ماسوله به گیلان سفر کرده تا شهر تاریخی ماسوله را ارزیابی کند. 

وی با تاکید بر تلاش ها برای ثبت قطعی ماسوله در یونسکو گفت: ارزیاب یونسکو به مدت یک هفته در استان می ماند تا پرونده ها را تکمیل کند سپس به سازمان یونسکو ارسال می کند، لذا بسیار امیدواریم برآیند این سفر مثبت و ثمره اش ثبت جهانی ماسوله باشد. 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان یکی از اهداف ثبت جهانی ماسوله را جلوگیری از آسیب به آن دانست و بیان کرد: شهرک تاریخی ماسوله در سال ۲۰۰۷ در میراث تاریخی یونسکو به طور موفق ثبت شد تا مسیر هرگونه تغییر و آسیب به آن بسته شود.

جهانی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم در خصوص ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله افزود: در آبان ماه ۱۴۰۰ و با تلاش های انجام شده ماسوله عنوان شهر کامل از نگاه ارزیابان بین المللی را از آن خود کرد که به اعتقاد کارشناسان قدمی مهم در مسیر ثبت جهانی آن محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه ثبت جهانی ماسوله یک اقدام ارزشمند در گیلان و حتی کشور است، تصریح کرد: با دستور استاندار گیلان کمر همت برای ثبت جهانی ماسوله بسته شده و در اسفندماه پارسال کمیته رفع موانع ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در استانداری گیلان با مدیریت شخص اسدالله عباسی استاندار گیلان تشکیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان