رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بازگشت هوای بارانی به استان از عصر امروز گفت: این شرایط جوی تا یکشنبه هفته آتی در گیلان فعالیت می کند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی ها نشان دهنده ورود سامانه بارشی از عصر امروز به استان گیلان است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز یکشنبه در استان گیلان فعالیت خواهد داشت، افزود: کاهش دما، افزایش ابر و احتمال آبگرفتگی معابر برای این مدت پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به خروج این سامانه ظهر روز یکشنبه از استان گفت: دریا نیز امروز با ارتفاع موج ۷۰ سانتیمتر و فردا با ارتفاع حداکثر یک متر برای فعالیت های دریانوردی نا مناسب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان استان گیلان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است، تصریح کرد: با ورود این سامانه بارشی از عصر امروز شرایط برای بارش های پاییزی فراهم می شود.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری است، ادامه داد: دمای هوای شهر رشت نیز هم اکنون ۲۳ درجه سلسیوس و رطوبت نیز ۹۵ درصد است.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهر رشت در گرم ترین ساعت به ۲۹ درجه سلسیوس نیز می رسد، اضافه کرد: ماسوله و آستانه اشرفیه با ۱۶ درجه روی صفر خنک ترین نقطه استان و منجیل با ۳۳ درجه سلسیوس گرم ترین شهر استان گزارش شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان