رشت- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باید میدان دار جهاد تبیین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن حبیبی بعد از ظهر پنج شنبه در آئین تقدیر از رزمندگان پیشکسوت و مدافع حرم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بدون دخالت ابرقدرت ها به پیروزی رسید، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام و با میدان داری ملت در یک فضای دو قطبی جهانی به وقوع پیوست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ابرقدرت ها برای جلوگیری از اتحاد میان جهان اسلام جنگ بین ایران و عراق را راه انداختند، افزود: جنگ بین ایران و عراق زمانی رخ داد که درگیر مبارزه با منافقین و دشمنان داخلی بودیم و ایران آمادگی جنگ کلاسیک را نداشت.

وی جنگ ایران و عراق را طولانی ترین جنگ قرن دانست و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به یکی از دشمنان اصلی آمریکا تبدیل شدیم و شوروی که در آن زمان بزرگترین دشمن غرب بود از این جایگاه سقوط کرد و ایران اسلامی در برابر کشورهای بزرگ دنیا حرفی برای گفتن داشت.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه دشمنی نظام سلطه با ماهیت انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: اندیشکده های غربی معتقد هستند که چالش آینده جهان غرب در سال ۲۰۵۰ با جهان اسلام خواهد بود لذا تلاش می کنند با ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و راه اندازی جنگ های داخلی و مسلمان کشی، از این آینده حتمی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی عرصه جدیدی را در نظام بین الملل ایجاد کرد، گفت: مردم ایران در طی این سال ها همواره در کنار نظام اسلامی حضور داشتند و با بصیرت خود چه در دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب و چه در فتنه های بعدی توطئه دشمنان را خنثی کردند و یار رهبری در عبور نظام از گردنه های سخت و حساس هستند.

سرهنگ حبیبی با تاکید بر اینکه رویدادهای سخت و مهم باعث عزت ملت ها می شود، بیان کرد: نقش آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس موجب تثبیت نظام اسلامی شد و وحدت بین دشمنان و براندازان را شکست داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باید میدان دار جهاد تبیین دفاع مقدس باشند، افزود: استفاده از گنجینه دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان در حفظ و استمرار آرمان های انقلاب کارساز است.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه آثار فرهنگی و هنری تولید شده در حوزه دفاع مقدس پرمخاطب هستند و این امر مسئولیت سنگینی را متوجه دستگاه های فرهنگی می کند، گفت: تولید آثار فاخر همچون کتاب و شعر و تئاتر و سینمای دفاع مقدس ضروری است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان