رشت- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعتراضات مردمی پذیرفته شده اما تغییر آن به گونه ای که علیه منافع ملی و تمامیت ارضی باشد خط قرمز نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه مذاکرات به طور رسمی به تأخیر افتاده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی به صورت منطقی پاسخ به رکود در مذاکرات را داد اما طرف های مذاکره عموماً کشورهای اروپایی هستند که غیر قابل اعتماد بوده و خواسته غیر منطقی و غیرعقلانی این کشورها باعث شده جمهوری اسلامی زیر بار حرف این کشورها نرود چرا که به راحتی پیمان شکنی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه منافع و امنیت جمهوری اسلامی در داخل و مرزها خط قرمز است، گفت: اعتراضات مردمی پذیرفته شده است اما تغییر این حوادث به شرایطی که علیه منافع ملی و تمامیت ارضی باشد را خط قرمز می دانیم.

وی با اشاره به اینکه هر جا دشمن ببیند جمهوری اسلامی مسیر توسعه، پیشرفت و دیپلماسی فعال را در منطقه و جهان می پیماید از هر روزنه ای برای خرابکاری ورود می کند، افزود: اقدامات از سوی برخی شورش گران با هدایت مستقیم نیروهای خارجی اعم از اقدامات تحریک آمیز را خط قرمز می دانیم و با آن برخورد می کنیم.

آقازاده خسارت به بیت المال را قابل تحمل ندانست و تصریح کرد: با عوامل دامن زننده به این شرایط برخورد می شود و عوامل بیرونی این آشوب ها نیز توسط جمهوری اسلامی تعقیب خواهند شد و اقدامات اخیر سپاه در اقلیم کردستان نیز در همین راستا تعریف می شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و اوراسیا ارتباط مؤثری دارد، ادامه داد: تأمین امنیت مرزها، مسائل زیست محیطی و زندگی آبزیان دریای خزر و حمل و نقل دریایی با سبقه امنیت مشترک و اینکه دریای خزر باید غیرنظامی بماند، از جمله مباحث مشترکی است که همایش های مرتبط با آن با حضور ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه گیلان به لحاظ کشاورزی مناسب ترین استان کشور است، بیان کرد: دولت تاکید دارد با مشورت مسئولان محلی، از طرفیت های استان در این خصوص بهره ببرد و در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، ۵ شهرستان گیلان اعتبارات مناسب برای ارتقای بخش کشاورزی دریافت کردند و طراحی شهرک های گلخانه ای انجام شده و پشتیبانی های اولیه نیز انجام شده و امیدواریم با توجه به نیاز فعلی گیلان، این استان به عنوان قطب محوری گلخانه ای تبدیل شود.

آقازاده با بیان اینکه اعتبارات خوبی از سوی دولت به پسماند گیلان اختصاص یافته است، افزود: ظرفیت تبدیل زباله به کود آلی به ۶۰۰ تن رسیده و زباله سوز نیز در حال پیگیری است و اگر ظرفیت ۵۰۰ تنی به آن اضافه شود، در آینده نزدیک ۸۰ درصد زباله استان ساماندهی می شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از راه آهن رشت به بندر کاسپین تکمیل شده و امیدواریم تا پایان امسال تکمیل شود، ادامه داد: تکمیل کمربندی میدان گیل به احمد گوراب و جاده انزلی، میدان ولیعصر از طریق منابع شهرداری و ملی پیگیری می شود و در حال آزادسازی زمین هایی هستیم که در مسیر این کمربندی ها قرار دارند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان