رشت- استاندار گیلان بر لزوم اجرای دقیق قوانین، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها از سوی دستگاه های متولی در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز گیلان با تأکید بر لزوم رصد و پایش دقیق فرمانداران اظهار کرد: نباید اجازه تعرض به انفال و ساخت و ساز غیر مجاز داده شود.

وی بر لزوم برخورد با هر گونه تعرض و ساخت و ساز در جنگل ها و مراتع و تغییر کاربری زمین های کشاورزی تأکید کرد و افزود: دستگاه های متولی با همکاری مراجع قضائی در مراحل آغاز عملیات ساختمانی باید نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت اقدام جدی کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از شعارهای راهبردی دولت سیزدهم مبارزه با فساد و پیشگیری از تعدی به حقوق مردم و انفال است، گفت: فرمانداران باید نسبت به هرگونه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کم کاری در این زمینه قابل قبول نیست، اضافه کرد: بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها در صدور مجوز ساخت و ساز همه اصول و قوانین را باید رعایت کرده و این کار باید زیر نظر نظارت فرمانداری ها انجام شود.

عباسی همچنین با انتقاد از نگاه پرداخت جریمه در زمینه پرونده های تخلفات ساختمانی در کمیسیون های ماده های ۹۹ و ۱۰۰ گفت: باید ضمن پیشگیری، در بررسی پرونده های این کمیسیون ها به گونه ای عمل شود که تخلفات بویژه مربوط به پایداری و ایمنی ساختمان، صرفاً به پرداخت جریمه اکتفا نشود و برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: دستگاه های متولی در اجرای دقیق قوانین و مقررات و برخورد قاطع و بدون اغماض در زمینه تغییر کاربری های غیرمجاز و تجاوز به بیت المال، مراتع، جنگل ها و اراضی کشاورزی استان اهتمام جدی داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان