رشت- استاندار گیلان گفت: از همه ظرفیت ها برای توسعه مزیت های بخش گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی گیلان استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در دیدار خانم نعیمه احمد بن کاری نماینده یونسکو با اشاره به ظرفیت های گردشگری اظهار کرد: اقدامی برای ثبت جهانی بعضی از صنایع دستی استان گیلان همانند چادر شب بافی، چای و شهر تاریخی ماسوله انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های مردم استان گیلان به ویژه ماسوله افزود: این شهر تاریخی تلفیقی از معماری زیبا و کم نظیر و تاریخ کهن بوده که وجه تمایز آن هم همین ویژگی ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش شده تا ایجاد زیرساخت ها به بافت تاریخی شهر ماسوله آسیبی وارد نکند، تصریح کرد: ارزیابی هوایی و زمینی نماینده یونسکو نیز مبین همین گفته است.

وی با اشاره به تلاش برای بهره گیری از همه ظرفیت ها برای شکوفایی گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گیلان توسعه یافته و شکوفا شود، ادامه داد: با حضور رئیس جمهور در استان گیلان برنامه های توسعه ای و جذب سرمایه گذاری در این بخش در اولویت قرار گرفته است.

عباسی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته و قابلیت های موجود و نگاه کارشناسانه یونسکو، آمادگی کامل برای مهیا کردن امکانات بیشتر با توجه به بافت ماسوله و تقویت و رشد این شهر تاریخی وجود دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان