به گزارش لنگرخبر به نقل از فارس، علی شمسی‌پور مشاور وزیر علوم و سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در نشست خبری در این وزارتخانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌ها درباره اتفاقات اخیر شد.

شمسی‌پور با اشاره به حضوری شدن کلاس های دانشگاه‌ها از ترم دوم سال تحصیلی قبل، گفت: برای سال تحصیلی جدید کلاس ها در دو روز اول هفته به صورت حضوری برگزار شد و به طور کلی تصمیم وزارت علوم بر حضوری بودن کلاس ها است مگر اینکه اتفاقی خاص بیفتد مانند اتفاق زاهدان که از نظر امنیتی تشخیص دادند که کلاس ها مجازی باشد.
وی افزود: حضور دانشجویان در دو روز گذشته روند رو به رشدی داشت که آمارها از توزیع غذا نشان می دهد که اکثریت دانشجویان در دانشگاه بودند، دانشگاه الزهرا در روز اول ۹۰۰ پرس غذا توزیع کرده و یک شنبه ۱۸۰۰ پرس توزیع شده که این مشخص می شود که دانشجویان در دانشگاهها حضور پیدا کردند و ۷۰ تا ۸۰ درصد کلاس ها در دو روز گذشته برگزار شده است.

شمسی پور اظهار داشت: تعداد افراد حاضر در تجمعات بیشتر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر نبوده است، تجمع ها در روز یک شنبه نسبت به شنبه هم کمتر شد و تعداد کمتری شرکت کردند که سیر نزولی داشت، در این زمینه با روسای دانشگاهها و نیروی های امنیتی هماهنگی داریم.
وی درباره اتفاقات دانشگاه شریف گفت: در دانشگاه شریف شعارهای رادیکال زیادی داده شد به طوریکه تا کنون همچین عبارتهایی نشنیده بودم این مشخص است که از جاهای دیگر خط دهی می شد و اینها برنامه ریزی شده بود. اتفاقی که در دانشگاه شریف افتاد کار دانشجویان و نخبگان ما نیست به طوریکه رئیس دانشگاه از وزیر علوم خواست که به دانشگاه بیاید و فضا را آرام کند.
شمسی پور گفت: به خاطر فراخوان های ضد انقلاب اطراف دانشگاه آرام نبود و وزیر علوم با حضور در دانشگاه برای آرام شدن دانشگاه و خروج دانشجویان از دانشگاه تلاش کرد، گفتگویی هم میان اساتید و وزیر علوم شکل گرفت و وزیر علوم قول پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی را داد، وزیر علوم به دانشجویان تذکر داد که باید قوانین کشور رعایت شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان