رشت- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: افزایش درآمد و کاهش هزینه ها با توجه به کاهش پرداختی از سوی وزارت بهداشت باید در دستور کار علوم پزشکی گیلان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر علی بالو پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات مرکز درمانی الزهرا رشت با بیان اینکه دانشگاه با مأموریتی که در حوزه بهداشت و درمان برعهده دارد دارای ماهیتی تخصصی و علمی است و در همه زمینه ها در زندگی مردم نقش آفرینی دارد، گفت: باید به دور از سیاست زدگی و دخالت های غیرتخصصی خدمات بهتری به مردم استان ارائه دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تأمین سلامت مردم علاوه بر دانشگاه نیازمند همراهی سایر سازمان ها و دستگاه ها است و از آنها تقاضا داریم که بیشتر از گذشته در این باره دغدغه مند باشند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای سلامت استان گیلان بیان کرد: در دوران کرونا با ایثار و از خودگذشتگی خدمات لازم را به مردم ارائه دادند و اگر چه وزارت بهداشت برای حل مشکلات کمک کرد اما نکته مهم در کنترل کرونا حضور و جانفشانی کادر درمان است.

بالو با اشاره به اینکه در آینده ادامه پرداخت ها از سوی وزارت بهداشت کاهش می یابد لذا افزایش درآمد و کاهش هزینه ها باید در دستور کار دانشگاه قرار گیرد، گفت: بخش خصوصی سهم زیادی در حوزه درمان استان دارد اما در مقابل بخش دولتی هر چند از لحاظ نیروی انسانی غنی است اما از لحاظ ساختار فیزیکی عقب ماندگی زیادی داریم و مردم کمبودهای شدیدی به ویژه کمبود تخت در مرکز استان دارند.

اجرای ۱۱۶ پروژه درمانی طی سه سال در گیلان

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه در طی سه سال اخیر ۱۱۶ پروژه درمانی در استان اجرایی شده است، گفت: اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای پروژه های زیربنایی دانشگاه اخذ و قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز بیمارستان ها منعقد شده است.

ارسلان سالاری با اشاره به افتتاح فاز دوم بیمارستان ۱۷ شهریور، توسعه اورژانس بیمارستان های استان، توسعه و تجهیز و درون سپاری آزمایشگاه ها افزود: بیش از ۲۰۰ تخت ویژه و ۷۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی استان اضافه شد.

وی با اشاره به تأمین ۱۷ دستگاه آمبولانس در اورژانس استان و راه اندازی بیش از ۲۰ اورژانس پیش بیمارستانی گفت: ۱۰ دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان ها اضافه شده و امروز بیماران نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند.

سالاری با بیان اینکه ۴۳۰ میلیارد تومان بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان دارو خریداری شده و در انبار دانشگاه و بیمارستان ها موجود است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان