کاهش ۲ درصدی جرائم در گیلان

۱۴۰۱/۰۷/۱۴ ۲۲:۲۴ چاپ کد خبر: 178409
فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه بر اساس آمار در ۶ ماه نخست سال جاری دو درصد جرایم در گیلان با کاهش مواجه شده، گفت: این استان در رسیدن به پلیس هوشمند، رتبه برتر کشور را در ابلاغ الکترونیکی کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار عزیزالله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی در تمامی حوزه ها خود را حافظ امنیت جامعه می داند، اظهار کرد: وجود ۱۴ هزار شهید فراجا در سطح کشور نشان دهنده وفاداری و ایثار کارکنان نیروی انتظامی است. 

وی با اعلام شعار هفته نیروی انتظامی در سطح کشور افزود: هفته فراجا در سال جاری با شعار «پلیس خادم مردم؛ مردم حامی پلیس» در کشور آغاز شده است. 

فرمانده انتظامی استان گیلان، فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص خدمات نیروی انتظامی را، بسیار مهم و اثربخش دانست و بیان کرد: با وجود ورود هفت میلیون مسافر در گیلان ولی سطح امنیت در این استان با تلاش های تمامی کارکنان نیروی انتظامی و دیگر نهادهای امنیتی بسیار بالا است. 

ملکی با اشاره به کاهش جرائمی مانند سرقت از خودرو، منزل و مغازه در سطح استان گیلان گفت: افزایش سرقت در جامعه منجر به ایجاد ناامنی ذهنی در جامعه می شود به این منظور یکی از اهداف نیروی انتظامی کاهش آمار سرقت در گیلان است. 

وی با بیان اینکه در هفته فراجا ۱۷۰ برنامه متنوع پیش بینی شده است، افزود: در طول هفته نیروی انتظامی برنامه هایی در حوزه ترافیکی، خدمات انتظامی و عمرانی پیش بینی شده است. 

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به کاهش جرائم در این استان تصریح کرد: بر اساس آمار در ۶ ماه نخست سال جاری ۲ درصد جرایم در استان گیلان با کاهش مواجه شده و این استان در رسیدن به پلیس هوشمند، رتبه برتر کشور را در ابلاغ الکترونیکی کسب کرده است. 

به گفته ملکی، همچنین در حوزه عمرانی بیش از ۷۴ هزار مترمربع پروژه شامل تجهیز و ساخت و بازسازی کلانتری ها و پاسگاه ها و مجتمع های رفاهی کارکنان را در دست اجرا داریم. 

وی یکی از اهداف نیروی انتظامی را افزایش ارتباط با مردم در هر سطوحی دانست و بیان کرد: در نیمه نخست امسال، یک میلیون و یکصدهزار تماس تلفنی با نیروی انتظامی انجام شده که ۲ هزار تماس منجر به عملیات شده است. 

فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری یک هزار و ۲۰۶ نفر در حوزه پلیس فتا خبر داد و افزود: در این مدت یک هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه پلیس فتا تشکیل شده است.

ملکی با قدردانی از زحمات پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان گیلان گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان کشفیات در حوزه کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی اتجام شده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان