رشت- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی برداشت عسل در استان گفت: سرشماری کلنی های زنبور عسل در گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت علی اکبر نژاد پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری کلنی های زنبور عسل از زنبورستان های گیلان همزمان با سراسر کشور از امروز در گیلان آغاز و تا ۲۸ مهرماه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: زنبورداران تا پایان سرشماری از جابجایی کلنی های زنبور خودداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: آمارها بیانگر افزایش ۱۰ درصدی برداشت عسل از زنبورستان های گیلان از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه آمارگیری نقش مؤثری در شناخت کمبودها و رفع موانع دارد، ادامه داد: تهیه و ارائه آمار یکی از راه های سیاست گذاری و مدیریت در هر سازمانی محسوب شده و در راستای برنامه ریزی مدون برای تحقق اهداف در دستور کار آینده و بررسی وضعیت موجود و گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته هیچ گونه سرشماری در زنبورستان های کشور انجام نشده است، گفت: این سرشماری ابزاری برای برنامه ریزی مدون در صنعت زنبورداری محسوب می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تالش بزرگترین تولیدکننده عسل در استان است، اضافه کرد: پنج هزار زنبوردار گیلان در سال گذشته حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن عسل برداشت کردند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان