رشت- استاندار گیلان با اشاره به لزوم افزایش کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها گفت: باید دستاوردهای نظام تبیین و روشنگری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی امروز (شنبه) در نشست مشترک رئیس دانشگاه پیام نور کشور و رئیس و اعضای مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه دانشگاه محل تربیت انسان های متعهد و متخصص است، افزود: معلمان و استادان به عنوان آگاهان و اندیشمندان جامعه از اثرگذارترین افراد سطح جامعه و تربیت دهنده جوانان نخبه و مؤمن بوده اند و همچنان در مسیر توسعه همه جانبه در همه زمینه ها فعال هستند.

وی با تاکید بر اثرگذاری دانشجویان و استادان در سطح جامعه گفت: دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته و روشنفکر جامعه، نقش مؤثری در پویایی و توسعه جامعه دارند.

استاندار گیلان به گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی همچون ترویج کرسی های آزاداندیشی بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: روشنگری و تبیین مبانی و خدمات ارزشمند نظام اسلامی و گفتمان با دانشجویان تأثیر بسزایی در تحول علم و دانش و تضمین آینده و تعالی کشور دارد.

عباسی به خدمات شایسته دانشگاه پیام نور در نقاط مختلف کشور اشاره و بیان کرد: با توجه به همگرایی موجود دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در گیلان، انتظار می رود فعالیت های گوناگون این دانشگاه به صورت متوازن بویژه در بخش توسعه رشته های تحصیلی و تحصیلات تکمیلی در این استان توسعه یابد.

آمادگی مجلس برای توسعه زیرساخت های دانشگاهی

سید کاظم دلخوش رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آمادگی همراهی برای توسعه زیرساخت ها و گسترش رشته ها به صورت متوازن بویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی در نقاط متخلف کشور و استان را دارند.

ثبت نام ۳۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور برای سال تحصیلی جدید

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه، دانشگاهی بومی پذیر در کنار خانواده های ایران اسلامی است، گفت: در سال تحصیلی جدید ۳۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور در کشور ثبت نام و انتخاب واحد کرده اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان