در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با مدیر کل پست گیلان به انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه با هدف ارائه خدمات بهتر به ساکنین سطح رشت و تسریع در اجرای طرح ممیزی املاک تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در دیدار با مدیر کل پست گیلان که همزمان با روز جهانی پست و با حضور جمعی از اعضای شورای رشت در ساختمان اداره کل پست گیلان برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه خدوم و پرتلاش پُست سهم بسزایی در ارائه خدمت به مردم ایفا می کنند و با حضور محمد حسین هوشنگی در جایگاه مدیر کل پست گیلان نیز اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است. 

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه مدیر کل جدید پست گیلان از نیروهای با سابقه این مجموعه است، افزود: 
یقینا با شناختی که وی طی سال ها خدمت در این مجموعه نسبت به موضوعات مختلف کسب کرده، می تواند به نحوی شایسته این مجموعه پر تلاش را مدیریت کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز تاسف از فقدان جامعه اطلاعاتی جامع پیرامون وضعیت مسکن شهر رشت گفت: جامعه آماری حوزه مدیریت شهری با اطلاعاتی که اداره کل پست گیلان پیرامون صدور کدپستی در اختیار دارد متفاوت است و امیدواریم به زودی طی یک نشست مشترک و با بررسی ابعاد مختلف بتوانیم به یک جامعه آماری صحیح و مشترک با هدف ارائه خدمات بیشتر به شهروندان ساکن در مناطق مختلف رشت دست پیدا کنیم.

عدم اجرای طرح ممیزی املاک به دلیل ضعف مدیریت در شهرداری 
وی با اشاره به عدم اجرای طرح ممیزی املاک در رشت تصریح کرد: طرح ممیزی املاک با هدف شناسایی تعداد املاک و مسکن شهر رشت در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت اما متاسفانه به علت ضعف حاکم بر مدیریت شهرداری و با وجود آنکه زمان انعقاد قرار داد طرح ممیزی املاک با شرکت طرف قرارداد به اتمام رسیده، متاسفانه هنوز این مهم اجرایی نشده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه یکی از راهکارهای تسریع در اجرای طرح ممیزی املاک، استفاده از جامعه اطلاعاتی پست گیلان است، افزود: در این راستا می توانیم با انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه مابین شورا، شهرداری و پست گیلان نسبت به برخورداری از جامعه اطلاعاتی پست پیرامون کدپستی های صادر شده به منظور شناسایی املاک و مسکن احداث شده در سطح رشت اقدام کنیم.

کارگرنیا با اشاره به نامگذاری خیابان ها و معابر سطح رشت بیان کرد: خوشبختانه کمیسیون فرهنگی شورای رشت با جدیت این اقدام را در دستور کار دارد. 

همراهی پُست و حوزه مدیریت شهری
مدیر کل پست گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: مجموعه پست می تواند در بسیاری از مباحث خدمات اطلاعاتی خوبی ارائه کند. 

محمد حسین هوشنگی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیز پست می تواند همراهی داشته باشد افزود: از طریق اطلاعات کد پستی می توانیم به حوزه مدیریت شهری رشت پیرامون شناخت بهتر حوزه شهری با هدف ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان یاری برسانیم. 

نامگذاری میادین سطح رشت به نام شهدای پُست 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه خیابان های جدید را باید با سازوکارهای مناسب ایجاد نمود، اظهار کرد: یقینا ایجاد تفاهم نامه همکاری ما بین حوزه مدیریت شهری و پست می تواند در خصوص شناسایی املاک شهر به نتایج خوبی بیانجامد. 

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه سال گذشته نامگذاری خیابانی به نام پست نامگذاری شده است، افزود: نامگذاری میادین و خیابان های سطح شهر به نام شهدای گرانقدر پست یکی از برنامه های کمیسیون فرهنگی شورا است. 

پُست، جایگزین ندارد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه باید مسؤولیت ها به نیروهای کاردان واگذار شود، اظهار کرد: مدیر کل پست گیلان از جمله مدیرانی است که سال ها در این مجموعه مشغول به خدمت بوده است و آشنایی کامل با بخش های مختلف پست را دارد. 

سید شمس شفیعی با بیان اینکه خیلی از مشاغل با تکنولوزی های برتر دستخوش تغییر ساختار قرار می گیرند و یا از بین می روند، افزود: برای کارکرد پست جایگزینی وجود ندارد و همچنان برای ارسال مرسوله های پستی باید از خدمات این مجموعه بهره مند شویم. 

وی با تاکید به اینکه یکی از مصادیق توسعه هر استان اطلاعات پستی است، تصریح کرد: حوزه مدیریت شهری نیز مبرا از این مهم نیست و در حال حاضر آماری که به لحاظ منازل مسکونی در رشت در مجموعه مدیریت شهری موجود است با آمار اداره پست تناقض دارد و باید در قالب یک نشست مشترک و بررسی راهکارها، به یک آمار متمرکز با هدف ارائه خدمات مطلوبتر دست پیدا کنیم. عدم وجود آگاهی و اطلاعات منجر به بروز مشکل می شود.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت نیز در این دیدار با تبریک روز جهانی پست اظهار کرد: زحمات مجموعه پر تلاش پست برای همگان مشخص است و مدیر کل پست که از نیروهای توانمند این مجموعه بوده است در این جایگاه خطیر موفق باشد. 

هادی رمضانی با بیان اینکه مدیر کل پست گیلان از بدنه همین مجموعه است، افزود: بسیاری از مشکلات در جامعه به علت عدم آگاهی و اطلاعات ناکافی رقم می خورد و یقینا با در دست داشتن اطلاعات دقیق می توانیم از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب ها جلوگیری کنیم و با بهره مندی از ظرفیت مجموعه پست می توانیم اطلاعات متعددی پیرامون مباحث مختلف کسب کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان