رشت- رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه ۲۳ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد این دانشگاه فعالیت می کنند، گفت: آستارا و انزلی در گیلان ظرفیت راه اندازی دانشگاه بین المللی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم تقی زاده شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه پیام نور گفت: تحقق عدالت آموزشی و فراهم کردن بستر آموزش برای تمام افراد در سراسر کشور و ارائه آموزش های ترکیبی از اهداف این مجموعه آموزشی است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه آموزش در دانشگاه پیام نور آموزش محور است، بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه به صورت حضوری، مجازی و یا دوره های الکترونیکی در ۴۰۰ شعبه پیام نور در سراسر کشور تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد، فارغ التحصیل پیام نور هستند، افزود: رتبه دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های داخلی ۲۲ و در نظام بین المللی نیز هزار و ۴۱۶ است که این مهم با همت اساتید و دانشجویان ممتاز این مجموعه علمی کسب شده و در حال ارتقا است.

فعالیت ۳۸۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه پیام نور

تقی زاده با بیان اینکه دانشگاه پیام نور ۳ هزار و ۸۰۰ نفر عضو هیئت علمی دارد، تصریح کرد: هدفگذاری ما رساندن رتبه بین المللی دانشگاه به زیر هزار است و تمامی اساتید و نخبگان این مرکز علمی نیز در این راستا تلاش می کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه امسال ۱۶۰ هزار نفر در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شدند، افزود: تاکنون ۲۶ هزار نفر در دانشگاه های پیام نور کشور ثبت نام کرده اند و تعداد دانشجویان ما نیز مجموعاً ۳۲۰ هزار نفر برآورد می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال دو هزار دانشجوی جدید به دانشگاه پیام نور گیلان اضافه شود عنوان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان گیلان حدود ۱۲ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه آستارا و انزلی ظرفیت راه اندازی مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور را دارند، ادامه داد: هم اکنون ۶ شعبه این دانشگاه دانشجوی خارجی جذب و پذیرش می کنند و این ظرفیت در دو شهرستان استان گیلان نیز وجود دارد و امیدواریم که این امر به زودی محقق شود.

پیگیری برای ایجاد شعب دانشگاه پیام نور در سایر کشورها

تقی زاده با اشاره به پیگیری ها جهت ایجاد شعبه دانشگاه پیام نور در سایر کشورها گفت: در حال حاضر شعبه پیام نور در افغانستان با حدود هزار دانشجو فعال است و در تلاش هستیم که دیگر شعبه های خود را در لبنان، عراق و سوریه نیز ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به مراحل نهایی صدور مجوز برای راه اندازی مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان گیلان گفت: همه شعبه های دانشگاه پیام نور کشور موظف هستند که در هر استان حداقل یک مرکز رشد و خانه خلاق را راه اندازی کنند و تعداد شرکت های دانش بنیان این مرکز علمی نیز ۲۳ شرکت است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از رشته های دانشگاه پیام نور کشور در حوزه رشته های علوم انسانی است، افزود: رویکرد ما ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور است لذا ۱۴ دبیرخانه فرهنگی نیز در شعبه های ما فعال است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان