رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به ثبت نام ۲۶ هزار نفر در دانشگاه های پیام نور سرتاسر کشور گفت: در سال جدید ۱۶۰ هزار نفر در آزمون ورودی دانشگاه پیام نور پذیرفته شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم تقی زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه پیام نور نقش مهمی در ارائه آموزش های ترکیبی دارد، اظهار کرد: مهم ترین هدف دانشگاه پیام نور اجرایی شدن عدالت آموزشی و فراهم کردن بستر آموزش برای تمام افراد در سراسر کشور است.

وی آموزش در دانشگاه پیام نور را آموزش محور دانست و گفت: در کل کشور ۴۰۰ شعبه پیام نور وجود دارد که به صورت حضوری، مجازی و یا دوره های الکترونیکی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با تأکید بر لزوم توجه به ارائه آموزش های در دانشگاه پیام نور افزود: بر اساس آمار ۳۰ درصد از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد، فارغ التحصیل پیام نور هستند.

جایگاه ۲۲ دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های داخلی

 تقی زاده با اشاره به جایگاه  ۲۲ دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه های داخلی بیان کرد: رتبه دانشگاه  پیام نور در نظام بین المللی نیز یک هزار و ۴۱۶ است که این مهم با تلاش تمامی اساتید، اعضای هئیت های علمی، کارکنان و دانشجویان به دست آمده است.

وی از فعالیت سه هزار و ۸۰۰  عضو هئیت علمی در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: هدفگذاری ما در دانشگاه پیام نور رساندن رتبه بین المللی دانشگاه به زیر هزار است و تمامی اساتید و نخبگان این مرکز علمی نیز در این راستا تلاش می کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به ثبت نام ۲۶ هزار نفر در دانشگاه های پیام نور سرتاسر کشور تصریح کرد: در سال جدید ۱۶۰ هزار نفر در آزمون ورودی دانشگاه  پیام نور پذیرفته شدند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر برای استان گیلان است.

به گفته تقی زاده پیش بینی می شود امسال دو هزار دانشجوی جدید به دانشگاه پیام نور گیلان افزوده شود که نشان دهنده نقش دانشگاه پیام نور در این استان است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان های ظرفیت راه اندازی مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور را دارند، بیان کرد: هم اکنون ۶ شعبه این دانشگاه دانشجوی خارجی جذب و پذیرش می کنند و این ظرفیت در دو شهرستان استان گیلان نیز وجود دارد و امیدواریم که این امر به زودی محقق شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور یکی از برنامه های دانشگاه پیام نور را  ایجاد شعبه در سایر کشورها دانست و گفت: دانشگاه پیام نور در کشور افغانستان با حدود یک هزار دانشجو فعال بوده لذا دز تلاش هستیم که دیگر شعبه های خود را در لبنان، عراق و سوریه نیز ایجاد شود.

تقی زاده با دستور به تمامی شعب های دانشگاه پیام نور  در خصوص راه اندازی مرکز رشد، افزود: تمامی شعب دانشگاه پیام نور کشور موظف هستند که در هر استان حداقل یک مرکز رشد و خانه خلاق را راه اندازی کنند.

وی با اشاره به وجود ۲۳ شرکت دانش بنیان در دانشگاه پیام نور گفت: صدور مجوز برای راه اندازی مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان گیلان در مراحل پایانی خود قرار دارد.

​انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان