رشت- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم برند سازی و شناسنامه دار کردن برنج استان گفت: بسته بندی با درج اطلاعات واقعی و نظارت بر صحت اطلاعات برای جلوگیری از آسیب به کشاورزان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه اکثر نانوایی ها بدون مشکل فعالیت می کنند اظهار کرد: یک پایشی از وضعیت نانوایی ها انجام شود تا تعطیلی ها باعث نارضایتی مردم نشود و اگر یک نانوایی به دلیل تخلفات تعطیل شده فقدان آن مردم به ویژه مسافران را سرگردان نکند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اکثر شکایات مردمی از بازار مربوط به آرد و نان است افزود: زمان فعالیت نانوایی را متغیر کنید و در صورت نیاز سهمیه نانوایی ها و ساعت کاری آنها را افزایش دهید.

وی با بیان اینکه علی رغم آنکه گندم و آرد به اندازه کافی داریم و ذخیره سازی مدیریت می شود اما چرخه عرضه و توزیع باید مدیریت شود بیان کرد: به روند کار سرعت دهید و نانوایی هایی که پخت خوب و کافی دارند را شناسایی و مورد تقدیر قرار دهید.

عباسی با اشاره به اینکه در بازار مرغ هم بسته های تشویقی در نظر بگیرید و کسانی که در سخت ترین شرایط با ما همکاری کردند را تقدیر کنید گفت: با وجود اقدامات عده ای برای ایجاد بحران در بازار مرغ، بازار این محصول خوب مدیریت شد.

استاندار گیلان افزود: در مدیریت بازار اقلام اساسی مانند مرغ و تخم مرغ و نان حساس باشید و وضعیت را همواره رصد کنید.

عباسی با تاکید بر ضرورت وجود هماهنگی و همدلی برای مدیریت بازار اقلام اساسی بیان کرد: تولیدات بخش های مختلف در حال توسعه است و حمایت ها و تشویق های استانداری از این واحدها نیز ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تشکیل زنجیره ارزش موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید می شود، گفت: دولت درصدد آن است ضمن حمایت از بخش تولید، آن را توسعه دهد و صنایع بسته بندی ایجاد کند و با حذف بروکراسی، هزینه ها را کاهش دهد.

عباسی با بیان اینکه گیلان منطقه گردشگرپذیر است و درآمد عمده مردم از رستوران ها است و اگر از این بخش لطمه ببینیم آسیب های زیادی متوجه اقتصاد استان می شود، افزود: تخلفات در سریع ترین زمان ممکن به تعزیرات گزارش شود.

وی با بیان اینکه افزایش تولید برنج باعث مهار قیمت ها شده است، تصریح کرد: هزینه واقعی تولید برنج را برآورد کنید و این بخش را آزاد نگذارید تا کشاورز و مردم آسیب ببینند لذا تنظیم بازار برنج اهمیت زیادی در گیلان دارد.

عباسی ادامه داد: برنج باید برند سازی و شناسنامه دار شود و محل تولید آن مشخص گردد لذا بسته بندی این محصول با درج اطلاعات واقعی و نظارت بر صحت اطلاعات آن برای لطمه ندیدن به کشاورزان ضروری است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان